FreshUP bistro se po Přírodě rozšíří i na další fakulty

Oblíbenou součástí sortimentu jsou vlastní sendviče a obložené chleby.
Fotogalerie: SKM
Sunday 18 February 2018, 8:00 – Text: Martina Šaradínová

Koncept FreshUP bistra, které od září funguje na přírodovědecké fakultě, se rozšíří i na další místa univerzity. Správa kolejí a menz (SKM) spolupracuje na vzniku podobného bistra v rekonstruovaném objektu filozofické fakulty, na právnické fakultě a v holickém areálu přírodovědecké fakulty. V plánu je i rozšíření sortimentu.

"Poslání bistra je už v názvu. Máme zájem nabízet čerstvá, zdravá a zároveň dobrá jídla, která budou alternativou pro fastfoody a zároveň doplní sortiment naší menzy. Snažíme se uspokojit všechny zákazníky, na své si u nás přijdou i vegetariáni, celiaci nebo vegani. Upřednostňujeme regionální dodavatele, nejviditelnější je to u pečiva, mléčných a cukrářských výrobků," uvedl ředitel SKM Josef Suchánek.

V oblibě jsou saláty i vlastní sendviče

Základní nabídku bistra tvoří v současné době vlastní výrobky pod značkou Fresh Menza z nejkvalitnějších vstupních surovin. Jde například o sendviče a obložené chleby z malé lokální pekárny. V menze jich sestavují denně pět druhů jak s masem, tak pro vegetariány. V nabídce je například houska s kuřetem, pečenými paprikami, mozzarelou a bazalkovou majonézou.

Klasikou se staly Fresh Menza saláty, které si studenti mohou zakoupit i na recepcích kolejí a v menzovních bufetech. Podle převládající složky mají označení Tarhoňa, Quinoa, Kuskus, Chilli kuře s nudlemi. "Vyrábíme i vlastní jogurty, pro které nakupujeme jogurt z malé regionální farmy a pečeme si vlastní müsli. V bistru nabízíme rovněž sezónní ovocné saláty, limonády a smoothie z avokáda, manga, banánů, jahod a podobně. Pravidelně vaříme i krémové polévky," doplnila vedoucí bistra Terezie Mojžíšová.

Důležitou součástí nabídky je i káva Rioba z 80 procent Arabica. Samozřejmostí jsou také dobrá horká čokoláda a čaj, díky poptávce zákazníků je možnost připravit horké nápoje i ze sójového mléka nebo bezkofeinovou kávu

Plánované novinky

Nabídku by měly v dohledné době zpestřit nový tuňákový salát s těstovinami tarhoňa, vegan salát a vegan sendviče. Připravovat se bude také chia pudink, rýžový pudink a jogurt s třešněmi. Sortiment se rozšíří o klasické chlebíčky a jejich zdravou alternativu. Zákazník si bude moci koupit domů také müsli nebo pannini jako alternativu k obligátním hotdogům.

Zřejmě již v březnu přibude FreshUP bistro v nově rekonstruovaném objektu filozofické fakulty na Křižkovského 10. Na začátku příštího akademického roku se s bistrem počítá i na právnické fakultě a během roku 2019 by se mohl objevit i v holickém areálu.

"Tento zájem nás samozřejmě velmi těší, zároveň pro nás ale znamená nutné rozšíření výrobních kapacit pro výrobu produktů Fresh menza, které jsou již nyní na limitu svých možností. Řešení hledáme, v této chvíli ale bohužel nemůžeme pracovat na ideální variantě v prostorách hlavní menzy, neboť je zde naplánovaná generální rekonstrukce od května do září letošního roku. S novou menzou se naopak možnosti pro výrobu dalšího Fresh menza sortimentu rozšíří," doplnil Suchánek.

FreshUP se spolu s menzou podílí i na přípravě rautů, velký ohlas zaznamenal například raut při otevírání Aplikačního centra BALUO. V bistru je možné platit ISIC či zaměstnaneckou kartou UP. V případě spolupráce na rautu nebo různých občerstvení se akceptuje i reprekarta.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)