Nová SVOUČka na Pedagogické fakultě vstupuje do druhého desetiletí

Vyhodnocení Studentské věděcké a umělecké odborné činnosti na pedagogické fakultě Foto: Miroslav Zavadil
Friday 28 April 2017, 14:38

Pedagogická fakulta obnovila před jedenácti lety tradici organizování konferencí studentské vědecké a odborné činnosti. V podmínkách fakulty byla původní SVOČka obohacena o uměleckou část, proto byla tradiční zkratka rozšířena. Na pedagogické fakultě se tedy koná konference studentské vědecké a umělecké odborné činnosti (SVOUČ). Letos se uskutečnil její 11. ročník s podtitulem „Propojení teorie a praxe“. Potěšující bylo, že obdobně jako v minulosti se konference zúčastnili také soutěžící ze sesterské zahraniční fakulty. Letos to byly čtyři účastnice z Pedagogické fakulty Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici.

V prostorách obnovené tzv. staré auly pedagogické fakulty se 25. dubna sešly odborné poroty, aby posoudily celkem 23 předložených soutěžních prací. Na odpoledním slavnostním ukončení konference a vyhlášení výsledků zaznělo z úst jednotlivých předsedů porot ocenění vysoké úrovně soutěžních prezentací prakticky u všech soutěžících. Poroty ocenily zanícení studentů pro obor a pro témata řešená v rámci odborné a výzkumné činnosti, kvitovaly velmi dobré propojení teorie s praxí v předložených příspěvcích. Dobrému hodnocení napomohla také kvalitní a kultivovaná prezentace a velmi pohotové reakce v odborné diskusi.

Na prvním místě v sekci pedagogických oborů se umístila Mgr. Jarmila Šiřická, studentka doktorského studijního oboru Hudební teorie a pedagogika, s prací Hudební výchova a využití informačních a komunikačních technologií při její edukaci. Porota ocenila přínos výsledků pro praxi jak ve škole, tak při přípravě budoucích učitelů. Dále bylo určeno jedno druhé a jedno třetí místo. 

V sekci učitelských oborů první místo obsadila Nikola Gumanová z PdF Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici, a to s prací Výskyt porúch v príjme potravy u žiakov stredných škȏl. Ve vyjádření poroty byl vyzvednut především nadstandardní zájem soutěžící o studovaný obor, kde se snaží propojit teorii s praxí. Dále bylo určeno jedno druhé a jedno třetí místo.

V sekci speciálněpedagogických oborů nebylo první místo určeno. Dvě předložené soutěžní práce se umístily na druhém a třetím místě.

Sekce umělecká činnost a tvorba byla rozdělena na oblast výtvarné tvorby a hudební interpretace. Jediná předložená výtvarná soutěžní práce byla ohodnocena na prvním místě. Studentka Katarína Šabová z PdF Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici prezentovala práci Medzi zvukom a obrazom. V závěrečném hodnocení byl vyzvednut originální tvůrčí přístup soutěžící studentky, vyjádřený experimentální formou.

V oblasti hudební interpretace se spolu s osvědčenými a zavedenými interprety soutěže poprvé zúčastnilo trio studentek bakalářského studijního programu. Lenka Borowská, Natálie Jeníčková a Andrea Váchová předložily nahrávku skladby F. Mendelssohna-Bartholdy „Koncertní kus č. 2 pro dva klarinety a klavír d moll“. V závěru poroty byla konstatována výborná souhra interpretek s prvky individuální virtuozity. Protože šlo o velmi dobře a kvalitně obsazenou soutěžní sekci, porota dále určila dvě druhá a dvě třetí místa.

Mgr. Emílie Petříková, referát vědy a výzkumu Pedagogické fakulty UP

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)