Peter Tavel bude obhajovat děkanskou funkci jako jediný kandidát

Ilustrační foto z volby děkana v roce 2014: Archiv Žurnálu UP
Monday 19 February 2018, 11:00 – Text: Velena Mazochová

O vedení cyrilometodějské teologické fakulty v dalších čtyřech letech se bude ucházet současný děkan Peter Tavel, který jako jediný z navržených kandidátů nominaci přijal. Akademický senát se k volbám sejde na svém zasedání 11. dubna. 

Studenti a pedagogové mohli zasílat návrhy na kandidáty do 13. února. „Podány byly celkem čtyři návrhy se jmény vedoucího katedry církevních dějin a církevního práva Damiána Němce a současného děkana Petera Tavela. Ten jako jediný s kandidaturou souhlasil,“ informoval předseda volební komise Pavel Černuška. 

Kandidát na děkana představí svůj program na shromáždění akademické obce, které je připraveno na 4. dubna v aule hlavní budovy CMTF. Volba děkana na funkční období 2018 – 2022 se uskuteční o týden později. 

Dvanáctičlenný fakultní senát volí děkana tajným hlasováním, přičemž každý senátor má jeden hlas. Ke zvolení je nutná nadpoloviční většina kladných hlasů. 

Peter Tavel může kandidovat podruhé, protože v polovině září tohoto roku uzavře teprve své první funkční období. Do čela fakulty jej senát poprvé zvolil v březnu 2014. Do funkce nastoupil téhož roku na podzim po udělení souhlasu vatikánské Kongregace pro katolickou výchovu a jmenování rektorem.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)