Studenti z katedry informatiky přírodovědecké fakulty zvítězili v soutěži HELLATHON II

Foto: archiv HELLA
Thursday 1 December 2022, 13:45 – Text: Šárka Chovancová

Tým Pírka z katedry informatiky Přírodovědecké fakulty UP a Tadeáš Fryčák z Gymnázia Jana Opletala z Litovle uspěli v soutěži středoškolských a vysokoškolských týmů HELLATHON II, která se minulý týden uskutečnila na přírodovědecké fakultě. Celkem 39 soutěžících z 11 týmů se úspěšně vypořádalo s jedním z pěti témat vypsaných pořadatelem soutěže, společností FORVIA HELLA. Soutěžící si rozdělili ceny v celkové hodnotě 87 tisíc korun.

Šest středoškolských a pět vysokoškolských týmů si při registraci do soutěže mohlo vybrat jedno z pěti vypsaných témat: Vývoj aplikace pro rezervaci stolů ve sdílených kancelářích, Optimalizace výrobního procesu, Sestavení funkční cyklosvítilny včetně elektronického návrhu a programování, Vývoj software pro zadní lampu automobilu a Pokročilá diagnostika elektroinstalace přívěsu.

Vítězný tým složený z Veroniky Pavlíkové, Kláry Brázdilové, Matěje Dostála a Jakuba Jurky se ve vysokoškolské kategorii vypořádal s vývojem aplikace pro rezervaci stolů ve sdílených kancelářích. „Letos jsme se zúčastnili soutěže HELLATHON a vybrali jsme si téma Vývoj software pro rezervaci stolů. Já a moji spolužáci studujeme na Univerzitě Palackého informatiku. Kdybych tuto soutěž měla nějak krátce zhodnotit, tak bych vypíchla kolegiálnost a hlavně to, že jsme si mohli osahat nové technologie. Byla to také výborná příležitost seznámit se nejen s novými lidmi, ale také více poznat spolužáky, protože v průběhu 24 hodin přišly nové situace, které jsme společně řešili. A co bych poradila těm, kteří se přihlásí na HELLATHON v budoucnu? Určitě se toho nebojte a zúčastněte se taky, protože ta zkušenost za to stojí,“ uvedla Veronika Pavlíková.

Vítězem středoškolské kategorie se stal Tadeáš Fryčák z Gymnázia Jana Opletala z Litovle, fakultní školy přírodovědecké fakulty. Student se popasoval s vývojem software pro zadní světelnou lampu automobilu. „Přihlásil jsem se, protože jsem se chtěl naučit něco nového, co jsem do této doby ještě nedělal. Chtěl jsem nabrat nové zkušenosti a pohrát si s hardwarem. Tu nejtěžší část jsem nakonec udělal v dobrém čase a potom už to bylo jenom hraní se součástkami a programováním,“ říká Tadeáš Fryčák. A co by vzkázal budoucím účastníkům HELLATHONU? „Určitě se nebojte přihlásit, jít do toho a ideálně si vybrat to nejtěžší téma a co nejvíce se naučit,“ doplnil.

Týmy pracovaly v časovém limitu. Vysokoškoláci měli na splnění úkolu 24 hodin, středoškoláci 12 hodin. „Týmy i jednotlivci si museli zvolit správnou strategii, stanovit plán práce a okamžitě začít pracovat. Rozhodně to neměli jednoduché. Bojovali totiž nejen se samotným zadáním, ale také s únavou. Pro mě jsou vítězové všichni, kteří se přihlásili,“ uvedl Petr Novotný, generální ředitel společnosti FORVIA HELLA.

Vítěze soutěže určila odborná porota složená z expertů společnosti FORVIA HELLA a zástupců škol. Pořadatelská firma vyvíjí a vyrábí špičkovou osvětlovací techniku a elektroniku pro automobily včetně prémiových značek. Partnerem soutěže středoškolských a vysokoškolských týmů HELLATHON II se stalo Okno do praxe PřF UP, které se zaměřuje na spolupráci se zaměstnavateli a je organizátorem veletrhu pracovních příležitostí.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)