Univerzita Palackého pokřtila katalog designu. Představuje Olomouc jako kreativní velmoc

Katalog Design.
Foto: Vojtěch Duda
Wednesday 16 September 2020, 13:00 – Text: (red)

Univerzita Palackého vydává katalog Design s podtitulem Kreativní Olomouc. Hodlá tak propagovat elitní tvůrce z kraje. Kreativní obory jsou klíčové pro oživení ekonomiky a spoluvytvářejí image města i regionu.

Katalog Design je dalším krokem v naplňování vize Olomouce jako středoevropského epicentra kreativity. Má za cíl adekvátně propagovat špičkové aktéry kreativních odvětví, jejichž činnost a význam Univerzita Palackého dlouhodobě monitoruje, analyzuje a podporuje. „Přestože kvalita lokální kreativní produkce spoluvytváří unikátní image celého regionu a je důležitým ekonomickým i kulturním faktorem, není dosud dostatečně využívána. Univerzita Palackého odvozuje od genia loci Olomouce i svou vlastní image a hodlá touto formou odkrývat kvality zdejších kreativců nejširšímu publiku,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.

Katalog otevírá obálka z dílny progresivního olomouckého grafika Radima Měsíce a jeho stránky nabídnou kromě špičkové vizuální prezentace i texty v češtině a angličtině. Přístupný je též v online verzi na adrese kreativniolomouc.cz/design.pdf. „Jedná se o explicitní podporu talentovaných umělců, firem a podnikatelů a stylovou pobídku veřejnosti, aby zohledňovala kvalitní lokální produkci s vysokou přidanou hodnotou,“ uvádí Michaela Jendřejková, spoluautorka katalogu. Katalog má provázat aktéry kreativních odvětví a inspirovat budoucí frekventanty studijních programů, jež Univerzita Palackého s vědomím perspektivy celé sféry rozvíjí. Příkladem za všechny je chystaný studijní program Průmyslový design, připravovaný ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava.

Slavnostního křtu katalogu se v úterý 15. září v prostorách Uměleckého centra UP zúčastnili zástupci vedení univerzity, města, kraje, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a vybraných autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni.

Katalog Design navazuje na databázi kreativců, kterou univerzita sestavila na jaře ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Ta prezentuje více než tisíc profesionálů Olomouckého kraje z nejrůznějších kreativních oborů. Aktivita vzešlá z dlouhodobého mapování a výzkumu má pomoci mobilizovat potenciál kreativců ve prospěch regionální ekonomiky, zastavit odliv talentů do větších center a zároveň zachovat a rozvinout unikátní genius loci univerzitního města. Databáze zahrnuje 14 kategorií: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění. Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit na stránkách kreativniolomouc.cz.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)