Vítěz Podnikavé hlavy chce vyrábět náplně do 3D tiskáren z plastových lahví

Devátý ročník soutěže Podnikavá hlava zná své vítěze.
Foto: VTP UP
Friday 1 June 2018, 12:00 – Text: Dana Jurková

Vítězem devátého ročníku soutěže Podnikavá hlava, kterou pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého (VTP UP), se stal Jakub Navařík. Porotu zaujal nápadem recyklovat plasty pro použití ve 3D tisku. Titul Podnikatel v sukni získala Vladislava Závrská s projektem Knihář. Ocenění v kategorii Zdraví-pohyb-sport si převzal Jan Lavrinčík za projekt zdravotních pomůcek StoneBall a StoneTube.

Druhé místo v soutěži Podnikavá hlava obsadila také Vladislava Závrská, která zaujala porotu kvalitním zpracováním projektu, který umožňuje čtenáři zachycovat osobní prožitky s knihami a spolu s nimi růst. Na třetím místě skončila Hana Dospivová s projektem sítě adiktologických ambulancí Zkleceven.

„Jako porotci jsme během finále měli možnost zhlédnout 11 velice kvalitních soutěžních prezentací z různých oblastí společenského spektra. Ať už se jednalo o projekty z environmentální oblasti, oblasti zdravotnictví, sportu, nebo například ze čtenářského světa. Vítězné projekty svědčí o kvalitě podnikatelského záměru a odbornosti jejich autorů. Přeji všem zúčastněným, aby svůj podnikatelský nápad dotáhli do cíle a úspěšně s ním podnikali,“ uvedl Roman Jurečka, ředitel VTP UP.

Celkem 80 tisíc korun do startu podnikání a potenciál získání investice, k tomu kancelář a konzultace s odborníky na rok zdarma – tyto ceny využije ve svém projektu recyklace plastů pro použití ve 3D tisku vítěz Jakub Navařík, 31letý vědecký pracovník z Přerova.

„Společnost dnes produkuje nezměrné množství nebezpečných plastů, které zaplavují přírodu. Odpady jsou celosvětový problém, na jehož řešení se chci s mým projektem podílet. Chci se soustředit především na využití starých PET lahví pro výrobu náplně do 3D tiskáren. Plastový odpad je jednou z největších hrozeb pro budoucnost nás i naší planety, a proto je potřeba hledat jeho nové využití,“ uvádí vítěz Jakub Navařík. „Výhru plánuji investovat do výrobní techniky," dodává.

Celkem 10 tisíc korun využije nová Podnikatelka v sukni Vladislava Závrská, která zvítězila v kategorii Olomouckého kraje. „Do soutěže se přihlásilo celkem devět žen, přičemž čtyři z nich se probojovaly až do finále. Těší mě, že soutěžní příspěvek Podnikatelky v sukni oslovil také ostatní porotce, kteří projekt ocenili druhým místem,“ uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Šoltys. „Projekt Závrské mě zaujal jak kvalitou zpracování, tak inovativní metodou 4PRO, kterou autorka vymyslela. Metoda čtenáře vybavuje znalostmi a dovednostmi, které by jinak pouhým čtením nerozvinul," dodal.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. V minulosti jí prošlo více než 330 soutěžících. Do letošního ročníku soutěže se registrovalo 30 soutěžících, z toho 18 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále se probojovalo 11 z nich. Tři vybraní finalisté budou mít 24. listopadu možnost prezentovat své nápady před stovkami účastníků olomoucké konference o podnikání UP Business Camp.

Soutěž Podnikavá hlava se uskutečnila pod záštitou Olomouckého kraje a za finanční podpory generálního partnera České spořitelny – poskytovatele služby Erste Corporate Banking a společnosti BA Club. 

Podrobné informace o soutěži naleznete ZDE. 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)