Zapojte se s Udržitelnou univerzitou do dvou mezinárodních projektů

Ilustrační foto: Urban Greenhouse Challenge
Monday 13 September 2021, 15:00 – Text: Michal Zych

Studenti Univerzity Palackého, kteří se zajímají o dlouhodobou udržitelnost, mají možnost zapojit se do dvou mezinárodních projektů, jejichž cílem je zlepšování kvality života a zmírnění důsledků probíhající klimatické změny. Kromě těchto příležitostí je možné se aktivně podílet na dalších aktivitách Udržitelné univerzity přímo v rámci UP.

Prvním projektem je Urban Greenhouse Challenge, který organizuje nizozemská Wageningen University and Research. Úkolem studentů z celého světa je při této multidisciplinární soutěži vyvinout městskou farmu, která by výrazným způsobem zlepšila kvalitu života obyvatel v jedné ze čtvrtí s nižšími příjmy ve Washingtonu, DC. Měla by umožňovat udržitelnou produkci potravin po celý rok přímo v místě spotřeby a zároveň se přirozeně začlenit do okolního prostředí. Důležité je tedy, aby byl projekt udržitelný nejen po finanční, ale i environmentální, urbanistické a společenské stránce. Autoři vítězného návrhu mohou získat až 10 tisíc euro a jejich práce bude podkladem pro skutečný projekt.

„Wageningen University je podle žebříčku Green metrics nejudržitelnější univerzita světa. Zapojit se do jednoho z jejích projektů proto může být obrovská příležitost, jak se něco naučit, potkat zajímavé a inspirativní lidi a obohatit se o velmi cenné zkušenosti, které vás můžou posunout dále ve vaší vysněné cestě,“ říká koordinátorka udržitelného rozvoje na UP Zuzana Huňková.

 

 

Pokud vás nabídka zaujala, můžete založit vlastní tým nebo se přidat do jednoho z již existujících, a to do 17. října. Více najdete na stránkách projektu, zúčastnit se můžete také online informační schůzky 23. září.

V případě, že byste se raději zaměřili na zmírňování důsledků klimatické změny, přináší vám Udržitelná univerzita nabídku účasti na výzvě Youth Climate Pact Challenge, která je součástí Evropského klimatického paktu. Cílem aktivity je propojovat studenty mezi sebou a zároveň se stakeholdery, kteří jim pomohou nápady realizovat. Mladí lidé v posledních letech naléhavě volají po opatřeních, která by zpomalila změnu klimatu a umožnila společnosti, aby se jí dokázala přizpůsobit. Jsou to totiž právě oni, kteří jí budou nejvíce postiženi, a uvědomují si, že rozhodnutí, která dnes děláme, budou formovat svět, ve kterém budou žít v příštích letech.

„Prostřednictvím Evropského klimatického paktu – iniciativy Evropské unie – se můžete spojit s dalšími mladými lidmi z EU a společně formou nejrůznějších projektů aktivně přispívat k řešení klimatické krize,“ dodává Huňková.

Zapojte se proto do této výzvy i vy, a to buď formou připojení k existující pracovní skupině, nebo vytvořením vlastní. Deadline pro registraci je do 26. září 2021. Úvodní prezentaci k Evropskému klimatickému paktu lze zhlédnout na twitteru zastoupení Evropské komise v ČR.

„Obě tyto iniciativy mají pod palcem renomované organizace, proto vaše zapojení do nich plně podporuji,“ vybízí všechny zájemce Zuzana Huňková, koordinátorka udržitelného rozvoje na UP.

Pro další možnosti, jak se zapojit do aktivit pořádaných Green office UP a souvisejících s udržitelným rozvojem na univerzitě i v jejím okolí, sledujte web Udržitelné univerzity.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)