Zooložka namalovala komiksovou hru o zvířecích superhrdinech

Ilustrace z komiksové hry.
Foto: Archiv Pevnosti poznání UP
Friday 10 July 2020, 12:38 – Text: Martina Vysloužilová

Pevnost poznání přichází s novinkou, která potěší všechny příznivce komiksu a superhrdinů. Od 13. července startuje v expozicích interaktivního muzea vědy Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého další pokračování úspěšné hry Strážci poznání z dílny výtvarnice Jany Růžičkové a spisovatele Martina Šinkovského.

Strážci poznání jsou důvtipná interaktivní komiksová hra, která vznikla v roce 2016 přímo v Pevnosti poznání v Olomouci. Ústřední postavy příběhu tvoří skupina vědeckých superhrdinů, do níž patří moudrá sova Woobi, geniální kočka Felis, vynalézavá krysa Rody, mocný čolek Tritus a nebojácná liška Eli. Každý ze Strážců svým charakterem a činnostmi představuje danou expozici Pevnosti, každý z nich je symbolem vědy a poznání.

Zvířecí postavy se mění v průvodce, po jejichž boku návštěvníci absolvují zajímavá dobrodružství v podobě logických her, šifer a úkolů. Hráči se stanou neohroženými agenty, budou cestovat do minulosti a pomocí interaktivních exponátů hledat fakta a vyvracet mýty. Sekundovat jim budou nejen zvířecí hrdinové, ale také průvodci z řad studentů olomoucké univerzity.

„Na rozdíl od prvního dílu této ‚bojovky‘, která měla u návštěvníků obrovský úspěch, přicházíme tentokrát s několika úrovněmi obtížnosti, takže si na své přijdou děti všech věkových kategorií i dospělí. Jedná se o příběhovou linii, která jim nabídne novou perspektivu a jedinečný zážitek z našeho popularizačního centra,“ říká Matěj Dostálek, ředitel Pevnosti poznání.   

Poutavé komiksové zpracování je dílem výtvarnice Jany Růžičkové, která vystudovala zoologii a svou zálibu ve fauně vtělila nejen do Strážců poznání, ale také do autorského komiksu Biotopia.

„Druhý díl Strážců poznání je mnohem komplexnější než jeho předchůdce. A také komiksovější! Jsem moc ráda, že jsem opět dostala příležitost Strážce ilustrovat a vdechnout život dalšímu velkému dobrodružství. Díky scénáři Martina Šinkovského a úkolům od koordinátorů jednotlivých expozic jsem se mohla pořádně výtvarně realizovat ať už na jednotlivých stranách komiksu, či na postavách záporáků, včetně zákeřného profesora Ignora,“ vypráví zooložka, která momentálně zkoumá ekologii střevlíků v Budapešti.

 „Současný svět je přehlcený informacemi. Ze všech stran na nás agresivně doráží zaručené zprávy o nesmrtelnosti chrousta i výkřiky o fantastických objevech skryté pravdy. Jenže je otázka, zda je to skutečně pravda. A co vlastně je pravda? A co jsou fake news? Právě s tímto nešvarem naší doby se rozhodli bojovat naši Strážci poznání,“ doplňuje Martin Šinkovský.

Cesta za poznáním Strážců se nevztahuje pouze k bohatému komiksovému průvodci, děti si v pokladně Pevnosti poznání mohou zdarma vyzvednout originální omalovánku, zakoupit komiksový plakát nebo tričko.

Science centrum Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého je oázou vědy, která v sobě snoubí ojedinělou atmosféru místa a sílu vzdělávat i inspirovat všechny generace. Architektonicky výjimečná stavba v 19. století sloužila jako dělostřelecký sklad, v roce 2015 se definitivně stala útočištěm poznání. Otevřeno má každý všední den od 9 do 17 hodin a o víkendu do 18 hodin. Kromě čtyř expozic se mohou lidé podívat také do vzdáleného vesmíru díky planetáriu.  

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)