Čeští a američtí studenti přináší nové pohledy na marketing

Foto: Štefan Berec
Pátek 15. březen 2024, 14:48 – Text: Martina Vysloužilová

Jak zlepšit zážitek z návštěvy muzea? Co je potřeba pro dobrou reklamu, která osloví širokou veřejnost, nebo proč je důležité, jak se personál chová k lidem, kteří přijdou na výstavu? Do Vlastivědného muzea v Olomouci (VMO) přijeli studenti z University of Nebraska Kearney (UNK), kteří v doprovodu českých vysokoškoláků získávali zkušenosti a informace ke svému studiu. 

Studenti společně vymyslí marketingový plán na míru konkrétním organizacím. Ve Vlastivědném muzeu v Olomouci, které se do projektu zapojilo, si nejdříve prošli část expozic a viděli autobiografický animovaný film Tmání. Ten využívá virtuální realitu k zobrazení autentických zkušeností mladého člověka s depresí. „Pro mě byla tato návštěva zážitkem, protože to, co tady máte, je velmi odlišné od toho, co znám. Například VR jsem dnes zkusila poprvé. Po studiu v USA bych se chtěla vrátit do své země a věnovat se podnikání. Moje rodina má farmu a ráda bych jim pomohla s marketingem,“ prozradila studentka Haruka Takamichi, která pochází z Japonska. 

Tatiana Hantáková studuje druhým rokem ekonomicko-manažerská studia na Univerzitě Palackého. Dříve mě zajímal spíš management, ale v poslední době se zaměřuji na formulování různých reklam. Miluji muzea a vůbec nevylučuji, že v nějakém jednou budu pracovat. Holky z Nebrasky jsou skvělé. Na rozdíl od nás mají více oborů, nejen marketing, ale i grafický design a podobně, takže je to velmi zajímavá skupina,“ popsala svoji zkušenost studentka. Doplnila, že teď je čeká každý týden online setkání a v květnu závěrečná prezentace.  

Kurz International marketing s americkou partnerskou univerzitou připravila katedra ekonomických a manažerských studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého (KEMS). „V USA jsou na podobné kurzy zvyklí a my jsme chtěli, aby si i naši studenti vyzkoušeli, jaké to je, spojit výuku se spoluprací s konkrétní firmou nebo institucí. Zároveň můžeme dát spolupracujícímu partnerovi zpětnou vazbu a poskytnout mu nové podněty pro jeho práci,“ řekl odborný asistent David Kosina z olomoucké katedry. 

Díky projektu posluchači získají cenné zkušenosti a setkají se s lidmi, kteří pracují na pozicích, ve kterých se jednou po skončení studia mohou ocitnout. „Spolupráce s institucemi na mezinárodní úrovní je důležitá součást vznikající dlouhodobé koncepce VMO. Zároveň mohou jednoznačně přispět k reputaci muzea jako instituce, která aktivně podporuje vzdělávání a mezikulturní dialog. Postřehy amerických studentů nám proto mohou poskytnout novou perspektivu na důležitá témata, zejména v oblasti komunikace a user experience. Zadání pro studenty se bude v následujících dnech ještě formovat, nicméně studenti mají jistotu, že jejich výstupy rozhodně neskončí v šuplíku,“ doplnil Jiří Kutal, vedoucí komunikace a PR ve VMO.

Vlastivědné muzeum v Olomouci, jehož zřizovatelem je Olomoucký kraj, má přes 1 000 000 předmětů a z hlediska rozsahu své sbírky se řadí mezi největší muzea v České republice. Povahou sbírkového fondu v oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahy do zahraničí. Jeho zaměstnanci se věnují také významné vzdělávací a popularizační činnosti, organizují řadu výstav a v rámci Centra muzejní pedagogiky organizují řadu školních programů.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)