Dürr pro Universitas: Bez účasti ve volbách ztratíme možnost evropské dění ovlivnit

Repro: Žurnál UP
Pondělí 20. květen 2019, 8:00 – Text: Martina Šaradínová

Proč je důležité jít k volbám do Evropského parlamentu? Jaká jednání se aktuálně vedou ohledně programů Horizon Europe a Erasmus+? Jaké novinky se chystají v oblasti vysokého školství? Na tyto a řadu dalších otázek odpověděl magazínu vysokých škol Universitas vedoucí Stálého zastoupení ČR při EU a absolvent Univerzity Palackého Jakub Dürr.

Podle českého velvyslance při Evropské unii je stále problém s překonáváním mentální bariéry mezi námi a Bruselem. Mnohé mohou naznačit nadcházející volby do Evropského parlamentu, které se konají 24. a 25. května. „Pokud občané nepřijdou, jako tomu bylo vždy v minulých případech, ke květnovým volbám do Evropského parlamentu v daleko větším počtu, ztrácejí nejen sílu hlasu, ale také možnost i na tu dálku evropské dění ovlivnit,“ apeluje Dürr. Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Jakub Dürr vystudoval politologii, evropská studia a také polštinu na filozofické fakultě. Působil jako prorektor pro vnější vztahy, byl náměstkem pro evropské záležitosti na ministerstvu školství a také náměstkem pro řízení evropské sekce na ministerstvu zahraničních věcí. Od roku 2018 je vedoucím Stálého zastoupení České republiky při Evropské unii, jeho úkolem je například připravit české předsednictví v Radě EU v roce 2022.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)