Jak přijet na lednový den otevřených dveří UP? Na sdíleném kole!

Foto: Vojtěch Duda
Pondělí 9. leden 2023, 12:52 – Text: (mz)

Den otevřených dveří UP je ideální příležitostí k tomu, vyzkoušet si, jak se po Olomouci jezdí na kole, a to i v zimě. Naštěstí není nutné vozit si jej z daleka s sebou: u nádraží stačí osedlat sdílené kolo od nextbike, použít speciální kód a 30 minut se projíždět po městě zdarma. Univerzita Palackého podporuje udržitelné způsoby dopravy, proto díky dlouhodobé spolupráci s touto společností nabízí svým studentům a zaměstnancům levnější předplatné nebo bonusový kredit na vyzkoušení.

Druhý ze dvou dní otevřených dveří UP v letošním akademickém roce připadá na 14. ledna. Jak v tento den získat půl hodiny bezplatné jízdy na kole nextbike? Je potřeba stáhnout si aplikaci, vložit voucher UNIMESTO23 a pak už jen najít kolo, vydat se na cestu a zase kolo vrátit do oficiálního parkovacího místa.

Kola budou v ulicích Olomouce k dispozici i přes zimu. I v případě, že pojedete na svém vlastním, se ale hodí znát zásady bezpečné jízdy v zimním období.

Za rok 2022 se uskutečnilo se 2 a půl milionu výpůjček sdílených kol nextbike, během nichž bylo najeto více než 3,2 milionu km. Proti stejné vzdálenosti absolvované za volantem se tak ušetřilo 504 tun CO2.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)