Univerzita Palackého má originální suvenýr. Vlastní turistickou známku

Foto: archiv UPointu.
Pátek 30. červen 2017, 7:52 – Text: Ivana Pustějovská

Univerzita Palackého má vlastní turistickou známku. Na jedné její straně je vyobrazen vstupní portál rektorátu, na straně druhé pak logo univerzity. Součástí známky je i turistická nálepka, která zachycuje bývalý jezuitský konvikt, nynější Umělecké centrum UP. Zájemci si budou moci novou turistickou známku koupit od 29. června od 12 hodin v UPointu, informačním centru a obchodě Univerzity Palackého.

Turistické známky jsou v České republice oblíbeným sběratelským suvenýrem, který slouží jako památka na návštěvu zajímavého místa. Mají tvar kulaté, dřevěné, vypalované plakety a zachycují motivy hradů, zámků, historických sídel, přírodních i technických památek nebo vrcholů hor. Vyrábí je rýmařovská společnost Turistické známky s. r. o.

Číslovaných turistických známek už bylo vydáno více než 2400, přičemž známka Univerzity Palackého má pořadové číslo 2398. Prodávat se budou exkluzivně v UPointu za 35 korun. Za 12 korun si pak zájemci mohou koupit i turistickou nálepku UP. Ta díky QR kódu slouží dokonce i jako hlasový průvodce, který odvypráví prostřednictvím mobilního telefonu historii Univerzity Palackého.

Právě historie a atraktivita objektů, v nichž se nejstarší moravské vysoké učení nachází, hrály zásadní roli při vzniku známky. „Univerzita Palackého sídlí v historických budovách, které jsou oblíbeným turistickým cílem. Jsou to atraktivní místa, která stojí za vidění, ať je to například Kaple Božího Těla v někdejším jezuitském konviktu, bývalá tereziánská zbrojnice nebo parkánové zahrady. Proto si myslíme, že si univerzita zaslouží svou vlastní turistickou známku,“ řekl David Holub ze společnosti Turistické známky s. r. o. „My jsme patřičně hrdí na to, že jsme veřejností velmi navštěvovanou univerzitou. Dokazují to každým rokem tisíce lidí, kteří si přicházejí prohlédnout naše prostory při různých příležitostech, jako jsou Dny otevřených dveří, Muzejní noc či Dny evropského dědictví, nebo se účastní mnoha kulturních akcí, které se v historických kulisách naší univerzity konají, jako například Olomoucké barokní slavnosti. Naše univerzita tak nepochybně dotváří nezaměnitelného genia loci Olomouce. Věřím proto, že se univerzitní turistická známka stane velmi hezkou připomínkou návštěvy města,“ řekl prorektor Univerzity Palackého Petr Bilík.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)