Režim na UP od 12. 10. do 25. 10.: zákaz kontaktní výuky s výjimkami, nástroje pro online výuku a videokonference, práce z domova

Pátek 9. říjen 2020, 17:10

Na základě čtvrtečního jednání Vlády ČR o nových opatřeních proti šíření epidemie covidu-19 vstupuje v platnost povinný přechod všech českých vysokých škol na distanční výuku, a to od pondělí 12. října do 25. října. Seznamte se níže s podrobnostmi týkajícími se režimu na Univerzitě Palackého.

Zákaz kontaktní výuky, výjimka pro obory lékařské, zdravotnické a farmacii

Zákaz osobní přítomnosti při výuce se vztahuje nejen na studenty VŠ programů, ale také na účastníky kurzů celoživotního vzdělávání. Výjimku ze zákazu kontaktní výuky má klinická a praktická výuka a praxe studentů studijních programů, které náleží do oblasti vzdělávání 35 – Všeobecné lékařství a zubní lékařství, 36 – Zdravotnické obory a 8 – Farmacie.

Stejně tak není nutné přerušovat či ukončovat povinné učitelské praxe studentů pedagogických oborů, které probíhají mimo univerzitní kampus.

Praktická výuka u jiných studijních programů na jiných fakultách povolena není. Celé znění opatření Vlády ČR ze dne 8. 10. 2020.

Zákaz individuálních laboratorních a jiných výzkumů, konzultace možné pouze online

Aktuální výklad opatření prozatím zamezuje také individuální přítomnost studentů v laboratořích a jinde na univerzitě za účelem výzkumu (např. provádění pokusů a měření potřebných pro diplomové a jiné odborné práce).

Studenti mohou realizovat konzultace se svými vyučujícími pouze online formou.

Informace o případných změnách v režimu univerzitní knihovny naleznete v nejbližších dnech na webu knihovny a jejím facebookovém profilu a pochopitelně také na webu www.upol.cz/covid-19. Stejně tak obratem budeme informovat o jakýchkoliv posunech či změnách v aktuálně platném režimu na celé UP.

Možnosti nástrojů pro online výuku a videokonference

UP je prostřednictvím CVT aktuálně schopna nabídnout zájemcům z řad zaměstnanců UP licence pro online a univerzitou podporované platformy Zoom a MS Teams. K dispozici jsou také open source platformy Big Blue Button či Moodle, jehož serverové kapacity byly pro co největší stabilitu posíleny. V případě jakýchkoliv dotazů či nejasností mohou zaměstnanci a studenti UP kontaktovat službu Helpdesk.

Veškerý přehled dostupných online nástrojů a návodů k práci s nimi najdete na Portálu UP a také na univerzitní Wiki.

UP pak vydala také manuál pro online výuku a zkoušení.

Práce z domova

O nastavení režimu osobní přítomnosti v kancelářích a případné práci z domova zaměstnanců UP rozhodují jednotlivé fakulty, respektive vedoucí pracovníci jednotlivých univerzitních jednotek.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)