Nominujte kandidáty na Cenu Františka Palackého

Úterý 13. září 2022, 11:00 – Text: (mz)

Univerzita Palackého v Olomouci zpravidla jednou za dva roky uděluje Cenu Františka Palackého. Jejím prostřednictvím oceňuje osobnosti, které dosáhly vynikajících výsledků tvůrčí činnosti na poli vědy nebo kultury, čímž přispívají k prestiži České republiky a Univerzity Palackého.

Byla zřízena k příležitosti dvoustého výročí narození Františka Palackého 14. června 1998 a na základě rozhodnutí rektora bude udělena i k blížícímu se výročí 450 let existence univerzity, které nastane v následujícím roce. Návrh na udělení ceny může podat každý člen akademické obce či zaměstnanec UP; součástí návrhu musí být jeho krátké odůvodnění. Kandidát ocenění by měl být významnou českou či zahraniční osobností z kterékoli vědní oblasti či z kterékoli oblasti kulturní činnosti.

Své návrhy kandidátů k ocenění zasílejte do 15. října 2022 na e-mail prorektorkaVaV@upol.cz. K výběru kandidáta se následně vyslovuje příslušná univerzitní komise, Vědecká rada Univerzity Palackého v Olomouci; konečné rozhodnutí činí rektor UP. Udělení ceny je spojeno s finanční odměnou, na niž dlouhodobě přispívá také obec Hodslavice (rodiště Františka Palackého) a město Neratovice (v kterém pobýval a které je také místem jeho posledního odpočinku).

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)