Novinka UP: Podcast o ženách ve vědě

Foto: Jakub Čermák
Úterý 24. květen 2022, 9:12

O tom, že existuje Mezinárodní den žen, určitě víte. Možná ale ušlo vaší pozornosti, že existuje i svátek, který je pro univerzitní a vědecké prostředí stejně důležitý. Na 11. únor totiž každoročně připadá Mezinárodní den žen a dívek ve vědě. Při této příležitosti jsme pro vás připravili miniseriál nazvaný Ženy ve vědě. Proto vám představujeme devět zajímavých a výjimečných žen, které se podílejí na vědeckém vývoji Univerzity Palackého. První z nich byla Lucie Plíhalová, prorektorka pro vědu a výzkum a vedoucí katedry chemické biologie na PřF. Druhou představenou dámou byla Veronika Tomoszková z katedry správního práva a finančního práva PF, která je také senátorkou AS UP. Mohli jste se také seznámit s Jitkou Jonovou z katedry církevních dějin a církevního práva CMTF a s Ivanou Cahovou, která vede Centrum judaistických studií FF UP. O své práci už mluvila také Kateřina Neumannová z katedry fyzioterapie FTK, která se podílí na rozvoji plicní rehabilitace a respirační fyzioterapie v ČR. Slovo dostala i Marinella Danosová, přednostka Ústavu zdravotnického záchranářství a intenzivní péče FZV UP. Nyní si můžete poslechnout Radku Dofkovou, vedoucí katedry matematiky Pedagogické fakulty UP. Podcast, který připravila Šárka Chovancová, si můžete přehrát na Spotify nebo Anchor.fm.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)