Marek Wollner besedoval na pedagogické fakultě

Foto: PdF UP
Friday 25 October 2019, 8:09

Na pedagogické fakultě vystoupil Marek Wollner, dramaturg pořadu Reportéři ČT a šéfredaktor reportážní publicistiky ČT, který je nositelem novinářského ocenění Cena Ferdinanda Peroutky.

V rámci konceptu Učitel21 proběhla v aule pedagogické fakulty již druhá přednáška z cyklu Svět médií v 21. století, který připravila Katedra českého jazyka a literatury PdF UP a Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP. Minulý týden fakultu navštívil moderátor pořadu Hyde Park Civilizace České televize Daniel Stach a toto úterý neméně známý investigativní novinář Marek Wollner.

I tentokrát byl o přednášku obrovský zájem, a to nejen z řad studentů, což dokazovalo přeplněné auditorium. „Jsem rád, že jsem tady v Olomouci zase mezi studenty, protože já mezi studenty mládnu,“ poznamenal hned na úvod. Tím navázal na svá studijní léta, která začal právě na Pedagogické fakultě UP. Celý úvod pak zakončil výčtem pracovních povinností v České televizi.

Následovala zajímavá debata, během které host odpovídal na řadu dotazů přímo z publika, nebo na anonymní otázky, které mohli zájemci klást díky speciální online aplikaci. Mnoho posluchačů se zajímalo o bezpečnost investigativních novinářů, například při natáčení v bojových zónách, případně o předpoklady nutné pro tuto práci. Objevovaly se i dotazy na přípravu pořadu Reportéři ČT nebo na problematiku fake news a způsoby, jak s dezinformacemi bojovat. V souvislosti s tímto tématem Wollner připomněl letošní kauzu, v níž společně s kolegyní Norou Fridrichovou figuroval jako oběť dezinformace.

Hodně se diskutovalo i na téma objektivita ve veřejnoprávních médiích, studenty také zajímalo, zda jsou veřejnoprávní média pod tlakem a zda je ohrožena jejich samotná existence. Obzvlášť na konci téměř dvouhodinové besedy se rozpoutala velice živá debata. Marek Wollner na všechny dotazy odpovídal profesionálně a s humorem jemu vlastním.

Cílem cyklu Svět médií v 21. století je seznámit studenty s významnými a zajímavými osobnostmi ze světa veřejnoprávních, ale také komerčních médii. Jak uvádí doc. Kamil Kopecký z PdF UP, jeden z tvůrců samotného konceptu: „Základním cílem celého cyklu je zvyšovat mediální gramotnost studentů – především budoucích učitelů – a probouzet v nich zájem o svět kolem nich, ať už jde o svět reálný, či svět zprostředkovaný masmédii. Proto jsme postupně oslovili 10 osobností, které považujeme za velmi zajímavé a inspirativní, které mohou studentům předat velké množství zkušeností a poznatků a také je mohou inspirovat v jejich budoucí práci. Samotný cyklus je pak součástí moderního konceptu vysokoškolské přípravy učitelů Učitel21, který Pedagogická fakulta UP vytvořila a nasadila do ostrého provozu právě v letošním roce.“

Pedagogickou fakultu během zimního semestru čekají ještě tři přednášky, vždy od 13 hodin. Již 5. listopadu navštíví aulu PdF další veřejně známá osobnost, Jiří Kubík, šéfredaktor Seznam Zpráv. Pozvání přijal i redaktor a moderátor ČT Václav Moravec, který vystoupí na konci měsíce. Posledním hostem zimního semestru bude v prosinci dokumentarista Vít Klusák. V dalším semestru se pak mohou studenti těšit na další zajímavé osobnosti z české masmediální scény.

Bc. Lukáš Kubala, katedra českého jazyka a literatury PdF UP

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)