Pevnost poznání spouští novou městskou badatelskou hru plnou tajemství a důmyslných úkolů. Lidé si ji mohou vyzkoušet zdarma

Monday 16 August 2021, 9:23

(Olomouc, 16. srpna 2021) – Pevnost poznání, interaktivní muzeum vědy Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (PřF UP), spouští od 18. srpna novou městskou badatelskou hru Město poznání. Je plná tajemství, záhad, šifer i důmyslných úkolů. Hráče zavede na zajímavá místa v Olomouci a seznámí je také s některými klíčovými událostmi z české historie.

Originální hra je určena pro rodiny s dětmi, party kamarádů i pro ty, kteří si ji chtějí vyzkoušet sami na vlastní pěst. Začíná v Pevnosti poznání, kde soutěžící dostanou batůžek s prvními indiciemi, které je provedou centrem Olomouce. Podívají se například do kostela, kavárny nebo parku.

„Badatelé půjdou po stopách smyšleného vědce Artura, který svými vynálezy usnadnil život spoustě lidí. Protože se ale bál, že by se jeho plánky a nákresy dostaly do nesprávných rukou, ukryl je na konci života na bezpečné místo. A vymyslel sérii úkolů, bez jejichž splnění se k materiálům nikdo nedostane. V našem příběhu hraje ještě důležitou roli jeho pravnuk Erik, ale víc nechci prozrazovat,“ řekl autor hry Ondřej Biemann, který je absolventem geoinformatiky a geografie na PřF UP a zároveň působí jako lektor a průvodce v Pevnosti poznání. Student je rovněž čerstvým držitelem ceny děkana PřF, kterou získal za Atlas přírodních charakteristik Olomouckého kraje.

Koncept městských her se mi líbí, a proto jsem zkusil vymyslet vlastní verzi v mé oblíbené Olomouci. Inspirací mi byla soutěž Amazing Race a fenomén geocaching. Mým cílem bylo vytvořit badatelskou hru, při níž si návštěvníci vyzkouší své znalosti, dovednosti, logické myšlení i prostorovou orientaci,“ doplnil Ondřej Biemann.

Venkovní „poznávačku“ talentovaný student vymyslel v rámci motivačního a vzdělávacího programu Fort Science Academy. Vedení olomouckého science centra v něm pravidelně odměňuje aktivní studenty, kteří popularizují vědu. „Mám velkou radost, že se v našem týmu Centra popularizace zrodila tato originální hra, která lidem ukáže nejen skryté krásy města, ale také je bude motivovat k návštěvě míst, na která by se možná ani nepodívali. Bude jistě vítaným společníkem nejen patriotů, ale i turistů. Těším se, až si hru projdu se svým synem,“ řekl Matěj Dostálek, ředitel Pevnosti poznání.

Hra startuje 18. srpna a první čtyři dny bude v rámci zkušebního provozu k dispozici zdarma. Zájemci si mohou termíny rezervovat telefonicky nebo osobně v pevnostní pokladně. Více o pravidlech na www.pevnostpoznani.cz. Do projektu se zapojilo Divadlo na cucky, Muzeum umění Olomouc a Výstaviště Flora Olomouc.

Centrum popularizace PřF UP sídlí v unikátně zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Prostřednictvím expozic, kreativních dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta. O letních prázdninách má otevřeno každý den – ve všední dny od 9 do 17 a o víkendech od 9 do 18 hodin.

 

Kontaktní osoba:
Martina Vysloužilová | vedoucí komunikace
Centrum popularizace PřF | Pevnost poznání
Univerzita Palackého v Olomouci
E: martina.vyslouzilova@upol.cz | M: 603 359 126

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)