Podnikavou hlavu vyhrál autor cestovního filtru na vodu

Vítězové soutěže. Jiří Ďuriš, Radek Oborný a Jana Vaňková (zleva).
Fotogalerie: VTP UP
Friday 2 June 2017, 9:40 – Text: Dana Jurková

Vítězem osmého ročníku soutěže Podnikavá hlava, kterou pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého (VTP UP), se stal Radek Oborný. Porotu zaujal cestovním filtrem na vodu, který se dá připojit ke kohoutku nebo na sprchu. Titul Podnikatel v sukni získala Jana Kajzarová s přírodní kosmetikou pro zvířata. Ocenění v kategorii Zdraví-Pohyb-Sport si převzal Karel Mikota za aplikaci pro trenéry.

Na druhém místě se v soutěži Podnikavá hlava umístil tým Jiřího Ďuriše s nápadem ručně vyráběné české rakve v nadčasovém designu. Na třetím místě skončila Jana Vaňková s aplikací, která pomůže nutričním terapeutům, sportovním dietologům a zdravotníkům v péči o své klienty.

„Podnikatelské plány finalistů byly na vysoké úrovni jak po stránce obsahové, tak i grafické. Během finále 25. května se nám prezentovali mladí budoucí podnikatelé, kteří mají odvahu, nebojí se zkusit nové věci, realizovat své nápady. Měli jsme to jako porota při výběru obtížné, projekty předčily naše očekávání a všechny finalisty za to musím pochválit,“ uvedl Jiří Herinek, ředitel VTP UP.

Celkem 80 tisíc korun do startu podnikání a potenciál získání investice, k tomu kancelář a konzultace s odborníky na rok zdarma – tyto ceny využije ve svém projektu Flo-Bro One vítěz Radek Oborný, 26 letý inženýr membránových technologií z Olomouce a jeho týmový kolega Robin Rijnbeek z Nizozemska.

„Náš filtr Flo-Bro One se připojí ke kohoutku nebo sprše v hotelu, odstraní z vody nebezpečné mikroorganizmy i špínu a udělá ji tak bezpečnou, pitnou,“ popisuje svůj podnikatelský nápad Radek Oborný. „Účinnost filtru jsme ověřili minulý rok na cestách po jihovýchodní Asii. Během 180 dnů cesty jsme přefiltrovali 1000 litrů vody v sedmi zemích v různých podmínkách, tím ušetřili 5 tisíc korun a nejméně 1000 plastových lahví,“ dodává.

Porotu projekt Oborného oslovil také tím, že kombinuje výhody filtrů pro domácí instalaci s flexibilitou cestovních a expedičních filtrů. Dá se komfortně použít k přípravě bezpečné pitné filtrované vody bez elektroniky, pumpování nebo sání ústy. V neposlední řadě projekt míří na celosvětový trh.

Celkem 10 tisíc korun využije nová Podnikatelka v sukni Jana Kajzarová, která zvítězila v kategorii Olomouckého kraje. „Oslovil nás její projekt kosmetiky pro zvířata. Jana Kajzarová chce na trh uvést produkty pro péči o koně na přírodní bázi a dle tradičních receptur. Dále chce vyvíjet nové receptury kosmetických přípravků i pro psy. Pevně věřím, že ji odměna pomůže do začátků a reálný byznys brzy rozjede,“ uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Šoltys.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. V minulosti jí prošlo více než 300 soutěžících. Do letošního ročníku soutěže se registrovalo 52 soutěžících, z toho 23 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále se probojovalo 10 z nich. Tři vybraní finalisté budou mít 11. Listopadu možnost prezentovat své nápady před stovkami účastníků olomoucké konference o podnikání UP Business Camp.

Soutěž Podnikavá hlava probíhala pod záštitou Olomouckého kraje a za finanční podpory generálního partnera České spořitelny – poskytovatele služby Erste Corporate Banking.

Podrobné informace o soutěži naleznete na webu www.podnikavahlava.cz.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)