Přírodovědecká fakulta žije ve znamení přijímaček

Přijímací zkoušky na přírodovědecké fakultě začaly již minulý týden.
Foto: Martina Šaradínová
Thursday 8 June 2017, 8:00 – Text: Martina Šaradínová

Uchazeči o studium plní v těchto dnech učebny přírodovědecké fakulty. Zatímco přijímací zkoušky na bakalářské obory skončí v pátek, pro navazující magisterské studium pokračují až do 21. června. Studijní oddělení rozeslalo zájemcům o studium na 1700 pozvánek.

Obdobně jako v minulých letech přišlo nejvíce přihlášek na obor Molekulární a buněčná biologie, celkem jich bylo 237. K velmi žádaným oborům patří i Biochemie. „Skokanem roku“ se stala Environmentální studia a udržitelný rozvoj, počet přihlášek narostl z loňských 37 na letošních 93. Ne všichni přihlášení ale nakonec k přijímacím zkouškám přijdou.

„Forma a obsah přijímacích zkoušek záleží na rozhodnutí kateder. Výsledky se uchazeči většinou dozví na internetu již na druhý den,“ uvedl vedoucí studijního oddělení Jiří Mazal.

Až z Prahy přijela na přijímací zkoušky Kristýna Kolářová, která by se ráda dostala na obor Nanomateriálová chemie. Současně si ale podala přihlášku i na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy na obor Klinická a toxikologická analýza. „Pokud bych se dostala na oba obory, byla by to těžká volba. U Univerzity Karlovy by hrálo velkou roli to, že žiju v Praze, ale tady se mi moc zalíbilo zaměření oboru,“ prozradila dívka.

Zkušenosti s vysokoškolským studiem už má Andrea Adámková z Krnova. Rok a půl studovala v Brně biochemii a nyní v Olomouci usiluje o přijetí na obor Optometrie. „Ve škole mě vždy bavila hlavně biologie. Pro optometrii jsem se rozhodla proto, že bych jednou chtěla mít vlastní optiku,“ řekla studentka.

Pro akademický rok 2017/2018 přijalo studijní oddělení celkem 3494 přihlášek ke studiu, loni jich v prvních kole přišlo 3667. Přírodovědecká fakulta vypsala pro téměř dvě desítky bakalářských studijních oborů a tři navazující magisterské obory druhé kolo výběrového řízení. Přihlášky mohou uchazeči zasílat do 14. července. Šanci mají například zájemci o studium oborů Environmentální geologie, Optika a optoelektronika, Přístrojová fyzika, Molekulární biofyzika, Nanotechnologie, Diskrétní matematika nebo některých učitelských kombinací.