Reprezentant FTK UP uspěl na mistrovství Evropy

Foto: Český olympijský výbor
Tuesday 19 September 2023, 10:14

Student studijního programu Ochrana obyvatelstva na FTK UP Filip Látal uspěl na mistrovství Evropy v plavání s ploutvemi v Maďarsku. Ve své dominantní disciplíně 200 m získal stříbrnou medaili ve svém nejlepším letošním čase 1:21,87 jen těsně za svým rekordem ČR 1:21,78, který zaplaval v loňském roce na světových hrách v USA. Na ME byl Filip úspěšný i na dvojnásobné trati, kde obsadil 4. místo v novém českém rekordu.

Dalším účastníkem ME byla další studentka FTK UP, slovenská reprezentantka Zuzana Hrašková. Zuzana získala na 200m v krátkých ploutvím 4. místo. Zuzana je loňská bronzová medailistka ze zmíněných světových her 2022. Světové hry jsou největší sportovní událostí neolympijských sportů. Konají se jednou za 4 roky a svojí úrovní jsou srovnatelné s olympiádou. Už samotná kvalifikace českého plavce byla velkým úspěchem.

Oba studenty trénuje Zbyněk Svozil, VŠ učitel na FTK UP. Sportovní příprava obou reprezentantů se částečně odehrává i na AC BALUO.

Česká televize odvysílala příspěvek za účasti Filipa Látala a reprezentačního trenéra Josefa Cimburka, zhlédnout ho můžete zde.

Zbyněk Svozil, proděkan FTK UP a trenér a předseda KSP Olomouc

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)