Studenti i uchazeči mohou využít v mobilu speciální UPlikaci

Repro: Žurnál UP. Foto v textu: Vojtěch Duda
Thursday 18 January 2018, 12:46 – Text: (red)

Univerzita Palackého udává v posledních letech trendy v mnoha oblastech. Jako první v Česku přišla s vlastní módní kolekcí, zřídila Nadační fond UP pro nadějné studenty, vyhlásila soutěž Univerzita městu nebo začala aktivně podporovat akce ve veřejném prostoru. A prim v českém vysokoškolském prostředí hraje i v oblasti mobilních aplikací.

Večer se zapíšete na zkoušku přes telefon, ráno si přes něj zkontrolujete, v kolik hodin je, a rovnou si najdete na mapě učebnu, ve které se koná. Po úspěšné zkoušce vám učitel ze svého mobilního telefonu ihned na místě napíše známku… Tohle není vize blízké budoucnosti, ale již druhým rokem realita na nejstarší vysoké škole na Moravě. Od loňského roku totiž mohou studenti Univerzity Palackého využívat ke správě studia mobilní aplikaci UPlikace.

V ní si může student nejen prohlížet rozvrh nebo se zapisovat na předměty a zkoušky, ale také nalézt informace o předmětu, přednášejícím nebo přehled známek. „UPlikace obsahuje také interaktivní mapu s vyznačením univerzitních budov, widgety na domovskou stránku mobilu nebo aktuality,“ říká Ondřej Martínek z oddělení komunikace. Za rok si aplikaci stáhlo přes třináct tisíc studentů a zaměstnanců, kteří oceňují i propracovaný systém upozornění. „Aplikace vám dá sama vědět, když se uvolní termín zkoušky, vypíše se nový termín nebo je vám zapsána známka,“ dodává hlavní autor aplikace Lukáš Novák. Její vznik by přitom nebyl možný bez úzké spolupráce s Centrem výpočetní techniky UP a tvůrci STAGu.

UPlikaci přitom pro univerzitu nevyvíjela žádná vývojářská firma, ale její student Lukáš Novák. Ten před čtyřmi lety vytvořil pro své spolužáky aplikaci na objednávání jídel v menzách. Dnes ji úspěšně využívají i další vysoké školy.

Poslední novinkou z dílny Lukáše Nováka je aplikace určená zájemcům o studium v Olomouci. Oddělení komunikace ve spolupráci s ním připravilo „appku“ Studuj na UP, v níž uživatelé najdou veškeré informace o oborech a možnostech studia, rozcestník po fakultách, aktuality nebo informace o dni otevřených dveří. „Aplikace může také prostřednictvím aktualit studenty upozornit na případné změny v programu dne otevřených dveří. Stejně tak návštěvníci dnů otevřených dveří ocení interaktivní mapu Olomouce s vyznačenými budovami univerzity a s jízdním řádem speciální autobusové linky,“ dodává Martínek s tím, že k prosincovému dni otevřených dveří využilo aplikaci více než tisíc zájemců, kteří oceňují i to, že aplikace běží také v offline režimu.

Projekt mobilní aplikace pro zájemce o studium zaujal další vysoké školy. „V lednu obdobnou službu, opět díky Lukáši Novákovi, spustila například Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, s jejímž PR oddělením spolupracujeme,“ upřesňuje Martínek.

V průběhu letošního roku je v plánu dokončení dlouhodobě poptávané verze UPlikace pro systém iOS. Výhledově by pak na iPhonech měla běžet i „appka“ Studuj na UP. „Mimo to chceme na podzim s Lukášem přijít s další novinkou. Svou aplikaci s programem, informacemi či mapami získá i popularizační akce Noc vědců, a to nejen ta olomoucká. Po dohodě s desítkami zapojených vysokých škol, science center, planetárií a knihoven se bude jednat o aplikaci zahrnující program akce v celé republice,“ vypočítává plány Martínek.

 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)