Studentský kongres UPdent zaplnil posluchárnu

Foto: organizátoři kongresu
Wednesday 22 March 2023, 10:00

Na Univerzitě Palackého v Olomouci se ve dnech 25.–26. 2. 2023 již tradičně konal studentský kongres o softskills s názvem UPdent. Letošní pátý ročník kongresu byl stejně jako každý rok vyprodaný. Zájem byl nejen ze strany mladých lékařů, ale hlavně studentů ze všech českých stomatologických fakult i ze Slovenska.

V České republice tradici studentských kongresů moc nemáme, a proto se před pěti lety rozhodla jedna olomoucká studentka stomatologie Veronika Steinerová jeden takový uspořádat. „Ohlas byl obrovský a postupně se prestiž tohoto kongresu ještě rozšiřovala. Nyní se každoročně těšíme účasti ze všech univerzit v Česku a na Slovensku, které stomatologii vyučují. Láká je nejen odborný program, ale i společenský večer, který je obzvlášť mezi mladými velmi populární,“ řekla jedna z organizátorů, studentka LF UP Martina Gajdušková.

„Soft skills našeho oboru nedostávají ve výuce mnoho prostoru, přesně proto UPdent vznikl – s přednáškami o neklinických tématech se studenti příliš nesetkají jak během pětiletého studia na univerzitě, tak ani na mimoškolních kongresech. Přitom tyto znalosti jsou pro naši budoucí práci také velmi důležité. Letos jsme například rozebírali, kam může mít mladý zubní lékař namířeno a jak může pojmout svou praxi, aby byl šťastnějším – vzali jsme to vyloženě od podlahy. Tyto přednášky zazněly od velkých jmen české stomatologie MUDr. Radka Mounajjeda DDS., Ph.D., a MUDr. Daniela Černého, Ph.D., a měly až motivační přesah. Řadu praktických tipů, se kterými se studenti při výuce pedostomatologie nesetkají, obsahovala přednáška MDDr. Michaely Štětinové pojednávající o šetrném ošetření dětí, která měla velký úspěch. A například na komunikaci se zubním technikem byla vyhrazena jedna přednáška ve druhém ročníku, tyto znalosti je ale vhodné opakovat, aktualizovat a nejlépe slyšet z více zdrojů – téma MDDr. Jana Stibala bylo tedy velmi příhodné. Je také pravdou, že pár námětů přednášek se nám opakovalo z minulých ročníků – pokud jsme s tématem a přednášejícím měli dobrou zkušenost, snažíme se, aby si i mladší studenti danou problematiku vyslechli,” vysvětlila hlavní organizátorka kongresu Eliška Surmová, studentka 4. ročníku Zubního lékařství.

Kvůli nemoci bohužel nemohl vystoupit MDDr. Tomáš Sonnek, naštěstí jej však mohl zastoupit jeho kolega z opavské kliniky TREEDK Jan Kubalák. Z olomoucké kliniky Libento zavítali i MDDr. Thomas Rozina či MDDr. Šimon Belák, Ph.D., kteří mluvili o možnostech mimoškolních příležitostí pro studenty a jak vypadá navazující postgraduální studium na LF UP. Mezi přednášejícími rovněž figurovala fyzioterapeutka Mgr. Jarmila Štěpánová, Ph.D., která prakticky naučila účastníky, jak správně sedět u křesla či jakými cvičeními zmírnit bolesti, které špatnou ergonomií vznikly. A seznámení s tím, co dělat v případě vzniku životu nebezpečné anafylaktické reakce, si vzal na starost alergolog Mgr. Michal Křupka, Ph.D.

Napěchovaný sál udělal radost nejen organizátorům, ale i sponzorům akce. „My jsme nadmíru spokojeni, takový zájem jsme opravdu nečekali. Studenti jsou velmi zvídaví a na naše produkty měli spoustu otázek,“ chválí si zájem studentů a mladých lékařů jeden z vystavovatelů. Účast přislíbili i na další rok.

 

Martina Gajdušková, studentka Zubního lékařství

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)