Universitas přináší rozhovor s jedním z autorů Inovační strategie ČR

Repro: Žurnál UP
Monday 15 July 2019, 9:00 – Text: Martina Šaradínová

Nedávno dokončený dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 má určit podobu českého výzkumu v příštích jedenácti letech. Stát chce mimo jiné motivovat firmy, aby financovaly výzkum ze svých peněz, podporovat start-upy a univerzitní spin-offy. Stoupat má ale i přímá podpora výzkumu z veřejných peněz, což je podle jednoho ze spoluautorů dokumentu, 1. místopředsedy Rady pro výzkum, vývoj a inovace a prorektora Masarykovy univerzity Petra Dvořáka velmi důležité. Rozhovor s ním zveřejnil magazín vysokých škol Universitas, na jehož přípravě se podílí i Univerzita Palackého.  

„Tato strategie navíc není jen akademické cvičení, soupis známých faktů a všeobjímajících cílů, ale poctivá snaha vytipovat mezery v systému a domyslet k nim řešení. Navíc je tam přímá personální odpovědnost konkrétních lidí a týmů za konkrétní oblasti. To v žádné předchozí strategii nebylo. Dříve strategie většinou napsalo pár velmi schopných a aktivních lidí, ale chyběla osobní odpovědnost vše někam posouvat. Myslím, že naše strategie by mohla přežít politické změny,“ domnívá se mimo jiné Dvořák. Celý rozhovor najdete zde.

Inovační strategie se zabývá problematikou financování a hodnocení výzkumu a vývoje, polytechnického vzdělávání, národního start-up a spin-off prostředí, digitálního státu, inovačních a vědeckých center, chytrých investic či například ochranou duševního vlastnictví.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)