Univerzita podpoří středoškolské talenty festivalem St-Art

Friday 13 September 2019, 10:01 – Text: OK

Olomouc (13. září 2019) Již tuto sobotu obsadí prostory Konviktu, tradičního centra uměleckých oborů na Univerzitě Palackého v Olomouci (UP), desítky tvořivých studentů z olomouckých gymnázií. Ti se totiž rozhodli ve spolupráci s oddělením komunikace UP uspořádat nultý ročník festivalu St-Art, jehož ústředními protagonisty budou právě oni – mladí hudebníci, výtvarníci, performeři či fotografové. Mimo to dojde i na přednášky o klimatu, studentském aktivismu nebo divadle. To vše v sobotu 14. 9. od 16:00 na parkánu a v atriu Uměleckého centra UP.

Studentské kapely, umění i DJs

„Rádi bychom našim přátelům, spolužákům, rodinám i veřejnosti ukázali, že současná generace středoškolských studentů netráví čas jen za displeji počítačů a mobilů, ale je stejně kreativní a ambiciózní jako kterákoli jiná,“ vysvětluje za organizátory motivaci vzniku akce Viktor Skarpíšek, student třetího ročníku Církevního gymnázia Německého řádu. Během odpoledního programu se na hlavní scéně situované do divadelního šapitó vystřídají studentské kapely echo a The Hall nebo písničkářka Eliška Rohánková, která se podílí i na dramaturgii festivalu. Dojde však i na experimentální poezii, autorskou elektronickou hudbu či divadelní improvizaci. „Počátkem srpna nás oslovili studenti čtyř olomouckých gymnázií a my jsme jim organizačně velice rádi vyšli vstříc. Zjednodušeně řečeno, oni vystavěli svou dramaturgii a my dodali know-how a zajistili celou akci technicky. Jednak rádi podpoříme tvůrčího ducha studentů, jednak jde i o potenciální budoucí studenty naší univerzity. Proto je dobré, když vidí, že Univerzita Palackého jim je nápomocna již nyní,“ dodává koordinátor akce Ondřej Martínek z oddělení komunikace UP. Na St-Artu představí svou tvorbu také výtvarníci, malíři a fotografové z řad středoškoláků.

Festival pro děti, mámy i kámoše

Druhou scénu festivalu, zaměřenou primárně na diskuze, najdou návštěvníci v atriu Uměleckého centra UP. Její program nabídne například přednášku vedoucího katedry rozvojových studií přírodovědecké fakulty Pavla Nováčka, který promluví na aktuální téma klimatických změn. O vše, co obnáší vystavět v Olomouci nezávislou divadelní scénu, se podělí ředitel Divadla na cucky Jan Žůrek, Ondřej Martínek pak bude se studenty diskutovat o studentském aktivismu nebo o projektu Zaparkuj a oživení veřejného prostoru. Právě tato univerzitní iniciativa se postará o odpočinkovou zónu na parkánu, výtvarné workshopy, slackline, sportovní aktivity a občerstvení. Program doplní také stánek Skautského institutu Olomouc, kde se budou moci všichni zapojit do tzv. clothes swapu, bezplatné výměny nošeného oblečení. „Věříme, že akce nabídne každému z návštěvníků možnost nejen příjemně strávit sobotní odpoledne a večer, ale i netradiční kulturní zážitek v podání studentů středních škol,“ láká na akci Kateřina Sovová ze 4. ročníku církevního gymnázia.

Festival St-Art pořádá Univerzita Palackého v Olomouci ve spolupráci se studenty středních škol a Skautským institutem Olomouc. Více o programu naleznete na: https://www.facebook.com/startfestiv/.

 

Kontakt pro média:
Ondřej Martínek | specialista komunikace & event manager
Univerzita Palackého v Olomouci | oddělení komunikace
E: ondrej.martinek@upol.cz | M: 777 587 517

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)