Univerzita v digitální bublině? Přijďte na debatu o dopadech pandemie na vysoké školy

Repro: Žurnál UP
Wednesday 23 June 2021, 8:00 – Text: Ivana Pustějovská, Egon Havrlant

Univerzita Palackého pořádá moderovanou debatu s předními odborníky na problematiku dezinformací a vzdělávání. Panelová diskuze Univerzita v digitální bublině aneb Lekce z pandemie pro terciární školství se uskuteční 29. června v 17 hodin v aule Filozofické fakulty UP.

Hosty diskuze budou dva ze zakladatelů spolku Nelež Bob Kartous a František Vrabel. Spolek, který má motto „Nelež. Postav se za pravdu proti dezinformacím“, se dlouhodobě snaží omezit šíření dezinformací ve veřejném prostoru. Sdružuje profesionály, kteří se zabývají komunikací a médii. Bob Kartous je vysokoškolský pedagog a publicista, ředitel Pražského inovačního institutu, František Vrabel je zakladatel a ředitel firmy Semantic Visions.

„Všichni máme s pandemií koronaviru čerstvou zkušenost a každý den řešíme řadu praktických věcí ovlivňujících náš momentální život, ale chybí nám většinou čas se zastavit a více se nad tím, co se nám stalo, zamyslet. Jsem proto rád, že se Univerzita Palackého snaží diskuzi na toto téma podnítit. Vysoké školy, jejich studenti a pedagogové byli pandemií zasaženi silně, měli bychom se pokusit její dopady analyzovat a snažit se využít tuto zkušenost pozitivně pro naši budoucnost,“ konstatoval Martin Procházka, rektor UP.

Podle prorektora pro komunikaci a studentské záležitosti Víta Procházky, který uspořádání konference inicioval, odpovídá skladba pozvaných hostů přesně tomu směru, kterým chce univerzita diskuzi o dopadech pandemie a aktuálních výzvách vést. „Chceme mluvit o tom, jak se změnil způsob i obsah výuky na vysokých školách, jak jsme se jako společnost postavili k pandemii a jak důležitý mají univerzity úkol při posilování kritického myšlení a zvyšování odolnosti proti dezinformacím. Už teď je jasné, že řadu vzdělávacích postupů v našem školství musíme modernizovat a aktualizovat, nutnost modifikace výuky do distanční formy to jasně ukázala. Změnily se také informační toky a vysoké školy musí na tyto změny reagovat a uvažovat o trvalém zařazení prvků hybridního vzdělávání do výuky,“ doplnil prorektor.

Kromě již zmíněných hostů se do debaty zapojí i členové akademické obce Univerzity Palackého: Michal Šafář, děkan fakulty tělesné kultury, Petra Šobáňová, proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy pedagogické fakulty, a Dominik Voráč, doktorand PdF a člen iniciativy lékařů, vědců a studentů Lovci kachen.

Debata Univerzita v digitální bublině aneb Lekce z pandemie pro terciární školství se uskuteční živě 29. června v 17 hodin v aule Filozofické fakulty UP, online přenos bude na YouTube zde.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)