UPoint láká na Každodenníček a edici historických bloků

Foto: Vojtěch Duda
Thursday 24 August 2023, 8:00 – Text: Lucie Bačík Goryczková

V nabídce univerzitního obchodu a informačního centra UPoint je nově k mání speciální verze univerzitního diáře na rok 2023/2024. Každodenníček pomůže nejen s organizací blížícího se akademického roku, ale i s plněním životních met. Diář doplňují výroční historické bloky a psací potřeby ve fakultních barvách.

Před začátkem akademického roku bývá v univerzitním obchodě UPoint největší poptávka po akademických diářích. Letos univerzita připravila limitovanou edici Každodenníčku, diáře inspirovaného deníkem Františka Palackého, novodobého patrona UP. „Výročí 450 let olomoucké univerzity vybízelo k originální verzi našeho tradičního diáře. Propojení s osobním deníkem Františka Palackého považujeme za vydařený počin, který studentům přiblíží jejich univerzitního patrona a provede je následujícími semestry,“ uvedla prorektorka pro komunikaci a studentské záležitosti Andrea Hanáčková.

Každý týden se v diáři postupně odhalují myšlenky, nápady a zvyky Palackého za sedm let jeho života, a to převážně z dob jeho studií. Nechá tak své majitele nahlédnout do hloubi duše mladého Otce národa a seznámí je mimo jiné s tím, jak si on sám organizoval den a s kým významným se za tu dobu potkal. Každodenníček vznikl za významného tvůrčího přispění Lenky Šíchové z Hodslavic, kde se nachází Palackého rodný dům. Hodslavice jsou také představeny v úvodu diáře, což vlastníky Každodenníčku může nalákat k návštěvě této malebné vísky.

Akademický diář je v nabídce UPointu stálicí. „Jde o velmi úspěšný produkt, který univerzita připravuje už šestým rokem. Věříme, že i letošní verze v podobě Každodenníčku zaujme studenty i zaměstnance UP,“ dodává Ondřej Martínek, vedoucí oddělení marketingu, pod které UPoint spadá. Každodenníček, stejně jako předchozí diáře z dílny UPointu, mají pomoci studujícím se systematickým plánováním času a organizací akademického roku, ale i s motivovací ke studiu a nalezením rovnováhy mezi studijními povinnosti a osobním volným časem. S touto myšlenkou je spjata i tradiční struktura diáře, který každý týden vybízí majitele k zaznamenání toho, co se mupovedlo, upozorňuje na důležitá data akademického roku a zahrnuje rovněž Studijní a zkušební řád UP. I letos diář obsahuje oblíbené vychytávky z předchozích let, jako je zavírací gumička, záložka a praktické archy se samolepkami v univerzitní modré barvě. Nálepky ve fakultních barvách je možné dokoupit v UPointu.

Majitele Každodenníčku pak možná bude František Palacký inspirovat natolik, že se po jeho vzoru odhodlají i k rozsáhlejším textům. Vhodným materiálem pro poznámky by v tomto případě mohla být další novinka na pultech UPointu: série historických bloků se šitou vazbou připomínající 450. výročí olomoucké univerzity. Na výběr je z pěti motivů obálek odkazující právě na dějiny UP: nejstarší českou mapu Měsíce, hvězdný glóbus, slavnostní vjezd kardinála Troyera do Olomouce, znázornění lomu světla či rektorské žezlo z poloviny 20. století. Bloky, které doplňuje i nová řada psacích potřeb v barvách fakult, vznikly ve spolupráci s Vydavatelstvím UP.  

Každodenníček i historické bloky zakoupíte v prodejně UPoint na Horním náměstí nebo na e-shopu. Studenti, zaměstnanci a absolventi UP mají při nákupu v kamenné prodejně 10% slevu.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)