Studenti z katedry informatiky přírodovědecké fakulty zvítězili v soutěži HELLATHON II

Foto: archiv HELLA
Čtvrtek 1. prosinec 2022, 13:45 – Text: Šárka Chovancová

Tým Pírka z katedry informatiky Přírodovědecké fakulty UP a Tadeáš Fryčák z Gymnázia Jana Opletala z Litovle uspěli v soutěži středoškolských a vysokoškolských týmů HELLATHON II, která se minulý týden uskutečnila na přírodovědecké fakultě. Celkem 39 soutěžících z 11 týmů se úspěšně vypořádalo s jedním z pěti témat vypsaných pořadatelem soutěže, společností FORVIA HELLA. Soutěžící si rozdělili ceny v celkové hodnotě 87 tisíc korun.

Šest středoškolských a pět vysokoškolských týmů si při registraci do soutěže mohlo vybrat jedno z pěti vypsaných témat: Vývoj aplikace pro rezervaci stolů ve sdílených kancelářích, Optimalizace výrobního procesu, Sestavení funkční cyklosvítilny včetně elektronického návrhu a programování, Vývoj software pro zadní lampu automobilu a Pokročilá diagnostika elektroinstalace přívěsu.

Vítězný tým složený z Veroniky Pavlíkové, Kláry Brázdilové, Matěje Dostála a Jakuba Jurky se ve vysokoškolské kategorii vypořádal s vývojem aplikace pro rezervaci stolů ve sdílených kancelářích. „Letos jsme se zúčastnili soutěže HELLATHON a vybrali jsme si téma Vývoj software pro rezervaci stolů. Já a moji spolužáci studujeme na Univerzitě Palackého informatiku. Kdybych tuto soutěž měla nějak krátce zhodnotit, tak bych vypíchla kolegiálnost a hlavně to, že jsme si mohli osahat nové technologie. Byla to také výborná příležitost seznámit se nejen s novými lidmi, ale také více poznat spolužáky, protože v průběhu 24 hodin přišly nové situace, které jsme společně řešili. A co bych poradila těm, kteří se přihlásí na HELLATHON v budoucnu? Určitě se toho nebojte a zúčastněte se taky, protože ta zkušenost za to stojí,“ uvedla Veronika Pavlíková.

Vítězem středoškolské kategorie se stal Tadeáš Fryčák z Gymnázia Jana Opletala z Litovle, fakultní školy přírodovědecké fakulty. Student se popasoval s vývojem software pro zadní světelnou lampu automobilu. „Přihlásil jsem se, protože jsem se chtěl naučit něco nového, co jsem do této doby ještě nedělal. Chtěl jsem nabrat nové zkušenosti a pohrát si s hardwarem. Tu nejtěžší část jsem nakonec udělal v dobrém čase a potom už to bylo jenom hraní se součástkami a programováním,“ říká Tadeáš Fryčák. A co by vzkázal budoucím účastníkům HELLATHONU? „Určitě se nebojte přihlásit, jít do toho a ideálně si vybrat to nejtěžší téma a co nejvíce se naučit,“ doplnil.

Týmy pracovaly v časovém limitu. Vysokoškoláci měli na splnění úkolu 24 hodin, středoškoláci 12 hodin. „Týmy i jednotlivci si museli zvolit správnou strategii, stanovit plán práce a okamžitě začít pracovat. Rozhodně to neměli jednoduché. Bojovali totiž nejen se samotným zadáním, ale také s únavou. Pro mě jsou vítězové všichni, kteří se přihlásili,“ uvedl Petr Novotný, generální ředitel společnosti FORVIA HELLA.

Vítěze soutěže určila odborná porota složená z expertů společnosti FORVIA HELLA a zástupců škol. Pořadatelská firma vyvíjí a vyrábí špičkovou osvětlovací techniku a elektroniku pro automobily včetně prémiových značek. Partnerem soutěže středoškolských a vysokoškolských týmů HELLATHON II se stalo Okno do praxe PřF UP, které se zaměřuje na spolupráci se zaměstnavateli a je organizátorem veletrhu pracovních příležitostí.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)