Nejcitovanější Češka dělá vědu po večerech. Prozradila to magazínu Universitas

Repro: Žurnál UP
Neděle 10. únor 2019, 13:00 – Text: Martina Šaradínová

Jediná žena se objevila mezi českými zástupci v prestižním seznamu nejcitovanějších vědců světa Highly Cited Researchers 2018. Je jí profesorka pro obor vnitřní lékařství na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy a vedoucí Centra kardiovaskulární prevence v Thomayerově nemocnici v Praze Renata Cífková. Rozhovor s ní přinesl magazín vysokých škol Universitas.

Do elitního seznamu, který od roku 2014 každoročně sestavuje společnost Clarivate Analytics v USA a v němž loni figurovalo i 17 držitelů Nobelovy ceny, profesorku Cífkovou vyneslo hlavně zpracování evropských doporučení pro kardiovaskulární onemocnění. Kardioložka se specializuje právě na prevenci a léčbu vysokého krevního tlaku a v poslední době také na sekundární prevenci cévních mozkových příhod nebo na prevenci kardiovaskulárních onemocnění u pacientů po onkologických onemocněních.

Jak prozradila v rozhovoru, vědecké publikace stíhá hlavně po večerech a o víkendech. Přes den se věnuje pacientům v pražské Thomayerově nemocnici, kde vede Centrum kardiovaskulární prevence, a také svým studentům na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Co ji u vědy drží? Co si myslí o postavení žen ve vědě? Odpovědi na tyto a další otázky najdete zde.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)