Teologickou fakultu čeká volba děkana

Ilustrační foto: Martin Višňa
Pátek 12. prosinec 2025, 12:00 – Text: Martin Višňa

Ustanovením volební komise začala na Cyrilometodějské teologické fakultě UP volba kandidáta na děkana pro funkční období 2026–2030. Návrhy mohou členové akademické obce fakulty podávat do 10. února 2026.

Volební komisi zvolil a pověřil přípravou a realizací volby Akademický senát CMTF UP na svém prosincovém zasedání. Členy se stali Petra Potměšilová, Nika Tótová, Marta Sýkorová a Eduard Fiedler.

„Nejbližším zásadním termínem je 10. únor. Do tohoto data mohou členové nebo skupiny členů akademické obce fakulty podávat zapisovatelce senátu Pavle Ludkové písemné návrhy kandidátů,“ uvedla předsedkyně senátu Jana Plátová. Přehled navržených komise po ověření potřebných náležitostí zveřejní 28. února.

Svoje teze a priority kandidáti představí během setkání s akademickou obcí 8. dubna ve 14 hodin. Týden nato, 15. dubna ve 14 hodin, pak senátoři a senátorky v tajném hlasování rozhodnou, kdo by měl v čele fakulty v následujících čtyřech letech stát. Zvoleného kandidáta však ještě musí potvrdit Kongregace pro katolickou výchovu v Římě a následně jmenovat rektor univerzity.

Funkční období současného děkana Víta Huška končí 13. září 2026, fakultu vede od roku 2022.

Další informace k volbě děkana najdete na stránce AS CMTF UP zde.  

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)