Universitas přináší rozhovor s jedním z autorů Inovační strategie ČR

Repro: Žurnál UP
Pondělí 15. červenec 2019, 9:00 – Text: Martina Šaradínová

Nedávno dokončený dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 má určit podobu českého výzkumu v příštích jedenácti letech. Stát chce mimo jiné motivovat firmy, aby financovaly výzkum ze svých peněz, podporovat start-upy a univerzitní spin-offy. Stoupat má ale i přímá podpora výzkumu z veřejných peněz, což je podle jednoho ze spoluautorů dokumentu, 1. místopředsedy Rady pro výzkum, vývoj a inovace a prorektora Masarykovy univerzity Petra Dvořáka velmi důležité. Rozhovor s ním zveřejnil magazín vysokých škol Universitas, na jehož přípravě se podílí i Univerzita Palackého.  

„Tato strategie navíc není jen akademické cvičení, soupis známých faktů a všeobjímajících cílů, ale poctivá snaha vytipovat mezery v systému a domyslet k nim řešení. Navíc je tam přímá personální odpovědnost konkrétních lidí a týmů za konkrétní oblasti. To v žádné předchozí strategii nebylo. Dříve strategie většinou napsalo pár velmi schopných a aktivních lidí, ale chyběla osobní odpovědnost vše někam posouvat. Myslím, že naše strategie by mohla přežít politické změny,“ domnívá se mimo jiné Dvořák. Celý rozhovor najdete zde.

Inovační strategie se zabývá problematikou financování a hodnocení výzkumu a vývoje, polytechnického vzdělávání, národního start-up a spin-off prostředí, digitálního státu, inovačních a vědeckých center, chytrých investic či například ochranou duševního vlastnictví.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)