Téma investic a financí v byznysu letos rezonovalo na třináctém ročníku konference UP Business Camp, kterou tradičně pořádal Vědeckotechnický park Univerzity Palackého (VTP UP). Ve čtvrtek 27. listopadu dorazilo do Pevnosti poznání téměř 170 účastníků, mezi nimiž byli zejména studenti, začínající podnikatelé i zástupci zavedených olomouckých firem. Celodenní program byl nabitý přednáškami, workshopy a networkingem a také Startup Show s desítkou nadějných podnikatelských projektů.
„Letošní ročník jasně ukázal, že téma financování podnikání se týká všech fází byznysu, od úplných začátků až po firmy, které už se rozhodují, jak chytře škálovat a růst. Atmosféra byla po celý den energická a účastníci sdíleli zkušenosti i chuť rozvíjet vlastní projekty,“ zhodnotil konferenci Petr Suchomel, ředitel Vědeckotechnického parku UP.

Na pódiu se během dne vystřídala řada výrazných osobností českého podnikatelského prostředí. Dominik Píchal ze společnosti Grizly zahájil konferenci svým podnikatelským příběhem o budování miliardového byznysu z dětského pokojíčku. Jindřich Fáborský, tvůrce Marketing Festivalu, ukázal, jak využít dnešní AI nástroje k nastartování podnikání. Tereza Krejčí z Donia přiblížila využití crowdfundingu k financování komerčních projektů a Daniel Hastík z investičního fondu Tensor Ventures přidal pohled investora na to, co rozhoduje o úspěchu startupů při hledání kapitálu.

Velký zájem vzbudily také prakticky laděné workshopy. David Duc ze společnosti ShortPRO ukázal, jak lze díky krátkým videím, komunitě a AI nástrojům vytvořit marketing, který funguje i s omezeným rozpočtem. O síle osobního brandu na LinkedInu hovořili Michal Bubeník a Lukáš Bednařík. Nabídli účastníkům návod, jak z této sítě udělat klíčový nástroj pro B2B prodej a budování značky.
Startup Show představila nové podnikatelské nápady
Součástí programu konference byla také Startup Show ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK). Přehlídka podnikatelských nápadů přinesla i letos silné příběhy zejména se společenský přesahem, jako např. projekt Talentarium studentky Univerzity Palackého Anity Palaščákové zaměřující se na komunitu pro talentované a multipotenciální jedince nebo projekt Opět použij, který se soustředí na udržitelnost a recyklaci přebytečného textilu. Z desítky projektů publikum vybralo ten nejlepší a vítězem letošního ročníku se stal projekt Nonic studentů Matyáše Kulila a Viktora Vepřeka. Projekt nabízí alternativní řešení pro uživatele elektronických cigaret. Vítězové získali vstupenku na konferenci Forbes, tříměsíční členství v Element Coworkingu, konzultace s experty z ICOK a VTP UP i postup do programu Startup Academy.

UP Business Camp 2025 opět potvrdil svou roli jedné z nejvýznamnějších podnikatelských akcí v olomouckém regionu. Konference proběhla za finanční podpory statutárního města Olomouce.