Přes překážky ke hvězdám. UP Business inspiroval mladé k podnikání

Úterý 14. listopad 2017, 9:24 – Text: OK

Olomouc (14. listopadu 2017) – Žít své sny, dělat podnikání, co baví, a pomáhat při tom také ostatním. I o tom byl pátý ročník univerzitní konference UP Business Camp 2017. V Olomouci se jí zúčastnilo 180 začínajících podnikatelů, studentů a nadšenců do byznysu, marketingu a startupů.

Co je na podnikání nejtěžší, je dělat správné věci se správnými lidmi. Někdy mladí lidé nemají tu příležitost získat zkušenosti do startu podnikání. Na UP Business Campu se snažíme, aby jeho účastníci tuto příležitost měli. Nasáli nové nápady, sdíleli zkušenosti s ostatními a získali nové kontakty,“ uvedl za pořadatele Jiří Herinek, ředitel Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého v Olomouci.

Konferenci otevřel svým příběhem Jan Čížek z Loop-store. Ten začal v Olomouci vyrábět designové vinylové hodiny a účastníkům konference vzkázal, že úspěch nemusí měřit pouze hodnotou peněz, ale i tím, zda si splní svůj sen a žijí život, jaký chtějí.

Jakub Tížek ze společnosti James Grant, která pomáhá startupistům s rozjezdem vlastních projektů a firem, se ve své přednášce zaměřil na budování vztahů a získávání zpětné vazby od klientů. Zdůraznil, že je potřeba o projektech mluvit, nenechávat si nápady jen pro sebe a pečlivě naslouchat přáním zákazníků.

O začátcích svého podnikání, přešlapech, sbírání zkušeností i při cestování a budoucích plánech se s účastníky konference pobavil Jan Vlachynský, spolumajitel Baru, který neexistuje. Podle něho je nejlepší začít podnikat v něčem, o čem člověk nic neví, a nenechat se ovlivnit stávající nabídkou na trhu. Pak dle jeho slov může vzniknout něco úplně nového a jedinečného.

Byl to pro nás účastníky den plný inspirace a motivace do vlastního rozjezdu firmy. Camp mi dal příležitost setkat se se zajímavými osobnostmi, získat praktické rady, jak začít s businessem, a možnost probrat otázky, které mě zajímaly, i se samotnými řečníky,“ popisuje Natália Tešlárová, studentka Univerzity Palackého.

Nejmladším řečníkem konference se stala Lucie Štruncová, která okouzlila publikum budováním své značky LC Tools. Nejenže ve věku 18 let studuje umění, píše blog o své práci, vydává časopis, učí na workshopech, jak pracovat s polymery a vyrábět z nich autorské kolekce šperků, ale také se svým otcem vyrábí unikátní nástroje právě pro práci s polymery, které dodávají díky e-shopům do celého světa.

Jakub Hudec z CzechInvestu s účastníky konference cestoval doslova za hranice. Představil pražský inkubátor ESA BIC, kde technologicky progresivní startupy vymýšlí projekty, jak využít vesmírné technologie zpět na Zemi. Hudec se zaměřil také na zajímavé programy CzechInvestu pro startupy, které pomáhají s prezentací v Londýně, Singapuru nebo americkém Silicon Valley.

Jubilejní ročník konference uzavřeli Jiří Doležal a Jan Emler z DOLLERu, kteří vyrábí motivační diáře. Oba zdůraznili, že klišé v podnikání jsou sice otravná, ale pravdivá a že nejdůležitější v podnikání je obklopit se těmi správnými lidmi a žít své sny.

Na UP Business Campu svůj vítězný nápad ze soutěže Podnikavá hlava prezentovali Radek Oborný a Robin Rijnbeek z FLO-BRO. Během dne proběhly workshopy Paula Skaha o marketingu a Jakuba Dohnala z AKDPS o právních aspektech podnikání.

Účastníci si mohli vyzkoušet virtuální realitu centra Vault42, osobnostní testy Studentského kariérního a poradenského centra Univerzity Palackého v Olomouci nebo zhlédnout výstavu Za férové banány, která zachycuje pracovní podmínky na banánových plantážích.

Konference se uskutečnila na Právnické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za finanční podpory Komerční banky, společnosti Busyman a Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest. Partnery konference byli také Olomoucký kraj nebo Okresní hospodářská komora Olomouc.

Kontaktní osoba:
Dana Jurková | marketing manager
Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci
E: dana.jurkova@vtpup.cz | M: 731 642 938

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)