Studenti se učili podnikat

Poslední setkání účastníků kurzu zahájil rektor Jaroslav Miller.
Foto: Milada Hronová
Úterý 25. duben 2017, 8:00 – Text: Ivana Pustějovská

První studenti Univerzity Palackého úspěšně absolvovali kurz s názvem Podnikni to!. Pro zájemce, kteří chtěli proniknout do tajů podnikání, ho letos premiérově připravilo Studentské kariérní a poradenské centrum UP. Včera kurz vyvrcholil posledním setkáním, kdy účastníci své projekty prezentovali před odbornou porotou.

Převést své nápady do reálné podoby se studenti učili od března každé pondělní odpoledne v prostorách kariérního centra ve Zbrojnici. Součástí práce nebyla jen pravidelná setkání, ale i domácí přípravy a průběžná komunikace s lektorem. Tím byl Jakub Tížek, mladý podnikatel a mentor, který vedl několik projektů a je také spoluzakladatelem několika firem. „Projekt Podnikni to! pomáhá objevovat a rozvíjet skryté podnikatelské talenty. Přístup a podpora, která je mu na Univerzitě Palackého skrze kariérní centrum poskytována, je přímo úžasná. Pomáhá tak zajistit kvalitní zázemí pro všechny studenty, kteří chtějí žít svobodný nezávislý život podle svého, a proto přemýšlí, zda podnikání nebude právě jejich životní cestou. Moc se těším na další spolupráci i nové podnikatelské hvězdy z Olomouce,“ řekl Jakub Tížek.

Jak připomněl rektor Jaroslav Miller, který včerejší závěrečnou část kurzu zahajoval, k podnikání je potřeba kreativita, samostatnost a odvaha. „Opravdu oceňuji vaši odvahu, která spočívá v tom, že musíte být připraveni i na nějaké facky,“ řekl studentům rektor. Vyzdvihl také, že roste počet absolventů UP, kteří se věnují úspěšně podnikání. I proto podle něj Univerzita Palackého podporuje podobné aktivity, jako je kurz Podnikni to!

Ten byl určen všem studentům UP a zájem o něj byl velký. „Byla jsem překvapená zájmem studentů. Po první informační schůzce si lektor musel na základě motivačních dopisů vybrat na dvě desítky zájemců, s nimiž pak dále pracoval,“ popsala vedoucí Studentského kariérního a poradenského centra UP Jitka Janečková Moťková. Jednou ze studentek, která se kurzu zúčastnila, byla i Šárka Vopařilová: „Už delší dobu se zajímám o podnikání a jednou bych ráda zkusila nějaký projekt, nějaký start up, protože chci být svým pánem,“ vysvětlila motivaci studentka filozofické fakulty. Jak dodala, díky kurzu se seznámila se zajímavými lidmi, dozvěděla se například, jak zmapovat poptávku na trhu, jak využít marketing, jak najít a oslovit zákazníky. Na kurz přišla už s představou konkrétního projektu malého čalounictví. „To ale nebyla podmínka, někteří z nás představu měli, jiní ne. Kurz nám všem dal základy, na kterých můžeme stavět. Všem ho doporučuju. Kdyby to šlo, přihlásím se ráda znovu,“ dodala Šárka Vopařilová.

Studenti během osmi týdnů pracovali v týmech na jednotlivých projektech a od prvotního nápadu je připravili až k reálným podnikatelským plánům.  Na včerejším finále celého kurzu představili své projekty odborné porotě, která jim dala zpětnou vazbu. Studentské nápady hodnotili mladí, ale již úspěšní podnikatelé z Olomoucka: Radek Holík, Šimon Pelikán a Blanka Poštulková. Členem poroty byl i Tomáš Bednář, loňský vítěz 7. ročníku soutěže Podnikavá hlava, kterou vyhlašuje Vědeckotechnický park Univerzity Palackého.

 Podrobnosti o kurzu jsou dostupné  na stránkách Studentského kariérního a poradenského centra UP a na facebookové stránce centra.

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)