UP Business Camp inspiroval budoucí podnikatele online

Repro: Žurnál UP
Středa 25. listopad 2020, 13:00 – Text: Martina Novotná

Jak stanovit hlavní vizi vlastního podnikání a jak si ji udržet i v horších časech? A jak validovat svůj podnikatelský záměr a s tím spojená rizika? Nejen o tom byla letošní konference UP Business Camp určená pro všechny, kteří chtějí rozjet svůj vlastní business. Letos proběhla poprvé online.

Na konferenci vystoupila řada zajímavých a inspirativních řečníků. Jako první se slova ujala Dita Palaščáková, koučka a lektorka v oblasti osobního a kariérního rozvoje. Účastníci měli možnost si odpovědět na položené otázky, zda mají pro své podnikání stanovenou vizi, co pro ně znamená úspěch nebo jakou stopu zde chtějí zanechat. Lukáš Drlík poté poukázal na to, že i v zemědělství se dá dnes úspěšně podnikat. S účastníky konference se podělil o to, jak začal využívat rodinného dědictví v podobě zemědělské půdy, na které pěstuje levanduli a další bylinky. Připomněl, že je nutné se nebát nezdarů a chyb, které podnikatele posouvají dál v jeho cestě k cíli.

Další přednášející, Jakub Gemrot vylíčil, jak v akademickém prostředí založili firmu (takzvaný spin off) produkující počítačové hry. Jak hledali cesty k zajištění financí, jak důležitá je zpětná vazba od zákazníků nebo že u marketingové komunikace záleží na každém detailu. Martin Očko zase prezentoval pomůcku s názvem Lean Canvas, s níž si lze ujasnit některé klíčové body a oblasti při rozjezdu podnikání. Že lze úspěšně podnikat i v sociální oblasti a pomáhat tak druhým, ukázal Jan Sláma, který představil svůj mezinárodní projekt FaceUp, jakousi linkou důvěry určenou především pro školy.

Nejlepší startup: jedlý kelímek

V letošním Souboji startupů se utkalo celkem sedm velice zajímavých podnikatelských záměrů v různých fázích svého vývoje. Účastníkům konference a také odborné porotě se nejvíce líbil podnikatelský záměr na výrobu jedlých kelímků, které nezatěžují životní prostředí jako kelímky z jiných materiálů. Projekt Jedlý kelímek tak získal ceny ve výši 100 000 Kč. Jako druhou nejlepší prezentaci porota ohodnotila projekt SmartGuide a na třetím místě se umístily dva projekty, a to Medomat a Lostik.

Projekt SmartGuide je elektronická aplikace, která nahradí osobního průvodce na turisticky zajímavých místech. Medomat řeší prodej medu od místních včelařů ve výdejním automatu, který je doplněn o další funkce. V rámci projektu Lostik autor vymyslel klíčenku, díky které lze najít nejen ztracené klíče, ale která zároveň obsahuje zdravotní dokumentaci majitele. V případě zdravotního problému může zdravotník přímo na místě načíst tyto informace z klíčenky a zvolit nejvhodnější postup první pomoci. Přihlášení účastníci Souboje startupů absolvovali před svým vystoupením školení prezentačních dovedností.

Online inspirace

V panelové diskuzi se účastníci dozvěděli, jak investoři přistupují k hodnocení předkládaných projektů, získali tipy a triky, jak své projekty před investory prezentovat. Také kladně hodnotili myšlenku, že je důležité si s investorem rozumět hlavně po lidské stránce. Ani online forma pak konference neochudila účastníky o osobní kontakt s řečníky, na konkrétní otázky se mohli ptát v uzavřených skupinách.

„Podle zpětné vazby byli účastníci s letošní konferencí i v online formě spokojení. Chválili zejména inspirativní řečníky, díky jejichž přednáškám se jim dostalo motivace a tipů k nastartování podnikání, ale i to, že se dozvěděli o zajímavých startupech, které cílí nejen na zisk, ale mají i vizi, která pomáhá měnit společnost k lepšímu,“ uvedla Jitka Zmítková z Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého, který UP Business Camp již poosmé uspořádal.  

Zájem o akci byl i v době nouzového stavu velký. Z pohodlí domova konferenci sledovalo více než sto sledujících, včetně řečníků a zástupců partnerů. Generálním partnerem konference byla Komerční banka a záštitu poskytl Olomoucký kraj.

Další informace o akci najdete zde.

Zpět