UP Business Camp opět motivoval k plnění podnikatelských snů

Inspirativní setkání.
Foto: VTP UP
Čtvrtek 28. listopad 2019, 13:00 – Text: Martina Novotná

Mějte svůj velký sen a věřte mu. Když přijde nápad, tak ho uchopte a realizujte. Žít zdravě, milovat a hledat stále nové cesty. Takové myšlenky zazněly na 7. ročníku Business Campu, na který se sjelo do Olomouce na 145 účastníků. Konferenci pořádal Vědeckotechnický park UP (VTP UP).

Zájemci o podnikání měli na konferenci možnost vyslechnout si velmi zajímavé a inspirativní příspěvky od celkem 6 řečníků, zažít již druhý ročník castingu startupů, kde se představilo osm uchazečů o finále na Business plese, a vůbec poprvé se pak zúčastnit panelové diskuze. Pevnost poznání tradičně nabídla ukázky zajímavých experimentů a UPrint3D předvedl, jak se tiskne na 3D tiskárně.

Všechny přítomné přivítal a konferenci zahájil Roman Jurečka, ředitel VTP UP. „Ty nejdůležitější věci si lidé již tisíce let sdělují v příbězích a já věřím a těším se na to, že příběhy lidí, podnikatelů, které dnes uslyšíme, nás vtáhnou a dají nám nejen inspiraci, ale i odhodlání a odvahu k tomu vykročit a začít si plnit své sny,“ uvedl.

Poté přišli na řadu hosté. Michal Šrajer z Hapiness at work vysvětlil, v čem tkví tajemství toho, že lidé chodí rádi do práce a jsou tam šťastní a spokojení. Nabídl mj. recept na to, jak docílit toho, aby zaměstnanci ve své práci viděli smysl, byli si vědomi své role a pozice ve firmě, a odhalil, že tajemství spočívá především ve vybudování hlubokých mezilidských vztahů ve firmě. Eva Dlabalová z Long Story Short návštěvníkům potvrdila, že v podnikání je důležité jít za svým snem a věřit mu, uchopit každou příležitost. Jannis Samaras, majitel firmy Kofola, přítomné přesvědčil, že i velké firmy se mohou chovat odpovědně vůči přírodě a lidem. A Jan Klusoň z firmy Proudly poté zájemce seznámil s tím, jak pomáhá vybrat ty správné lidi do pracovního týmu ostatním firmám. Vítěz Podnikavé hlavy Michal Gabčo představil svůj nově vznikající startup Greptun zabývající se mapováním povrchu měsíce. A konečně Barbora Malaníková, další zástupkyně startupové scény, odprezentovala projekt Miomove přinášející nový koncept chytré stélky. Prototyp stélky Malaníková navíc již brzy představí na veletrhu v Las Vegas a bude se ucházet o vstup na americký trh.

Novinkou letošního ročníku byla panelová diskuze na téma společenské odpovědnosti firem, na kterou přišli diskutovat Jannis Samaras a Eva Dlabalová. Oba se shodli na tom, že je oboustranně výhodné vyhledávat lokální dodavatele, podporovat šetrné zemědělství, respektovat přírodu a lidi. S takovým přístupem lze podle nich zajistit udržitelnost výroby v jakémkoliv oboru podnikání. Zmínili se také o tom, že společenská odpovědnost firem by neměla být jen nálepkou, ale skutečným postojem firmy.

V rámci konference proběhl již podruhé casting začínajících podnikatelů. Každý z celkem osmi podnikavců měl během dvou minut možnost prezentovat svůj nápad před odbornou porotou. Někteří z účastníků přitom stáli na začátku svého podnikání, jiní už ušli kus cesty. Porota nejvíce ocenila a na lednový Business ples před investory pozvala projekt Damepradlo.cz řešící praní prádla, projekt na výrobu a distribuci energetického bonbónu pro řidiče Boombon a webovou aplikaci Worldee.com spojující cestovatele do jedné komunity, kde si členové mohou navzájem sdělovat své zkušenosti, zážitky a dávat doporučení na cesty. Divokou kartu porota udělila projektu Boxee, který řeší doručování balíků z jakéhokoliv e-shopu. Mezi diváky zvítězil již zmíněný projekt Worldee.com. Představen byl také koncept levného cestování do Thajska, nápad pro milovníky dobré kávy, kterou mohou získat zdarma ve vybraných kavárnách po celé ČR za měsíční paušál, vizionářský projekt na pěstování zeleniny ve vesmíru a platforma usnadňující pronájmy bytů pro studenty v Olomouci.

„Jsme nesmírně rádi, že účastníci z konference odcházeli motivováni a plni elánu. Jak motivace, tak elán jsou totiž pro rozjezd jakéhokoliv projektu nezbytné. Všem účastníkům přeji, aby už jim na cestě za nastartováním vlastního businessu a následnými podnikatelskými úspěchy nic nestálo,“ shrnula za organizační tým event manažerka Jitka Zmítková.

Již tradiční konferenci UP Business Camp pořádal Vědeckotechnický park Univerzity Palackého za finanční podpory generálního partnera Komerční banky.

Fotografie z UP Business Campu najdete na Facebooku UP Business Camp.

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)