Vysokoškolský život nanečisto si vyzkoušelo dvacet pět středoškolských studentů

Fotogalerie: Lucie Brulíková, Václav Dvořák a Šárka Chovancová
Pátek 22. říjen 2021, 13:00 – Text: Šárka Chovancová

Jedinečnou možnost vyzkoušet si život posluchače přírodovědecké fakulty dostalo pětadvacet středoškolských studentů z fakultních škol. Týden vysokoškolákem na Přírodě nabídl účast na řadě přednášek a seminářů z různých přírodovědných oblastí, praktická cvičení v laboratořích, ubytování na kolejích, stravování v menze i zajímavý doprovodný program.

„Naším cílem je seznámit středoškolské studenty s prostředím univerzity, dát jim příležitost zorientovat se ve vysokoškolském životě a také pomoci v rozhodování, jaký obor je pro ně ten pravý,“ uvedla Dagmar Petrželová, která měla akci společně s kolegyněmi z oddělení vnějších a vnitřních vztahů na starosti.

Týdne vysokoškolákem na Přírodě se zúčastnili středoškoláci z Klvaňova gymnázia a střední zdravotnické školy Kyjov, Gymnázia Uničov, Gymnázia Jana Opletala v Litovli, Gymnázia Olomouc, Čajkovského 9, Gymnázia Zlín – Lesní čtvrť a Gymnázia Františka Palackého Valašské Meziříčí.

„Jsem ráda, že jsem si mohla vyzkoušet, jak to funguje na vysoké škole. Líbilo se mi, že je fakulta otevřená všem studentům. Zaujalo mě, jak je pro ně uzpůsobená, jak na ně myslí a věnuje se jim, aby se studentům tady líbilo. Hlavně je super, že studenti spolupracují se svými vyučujícími a mohou se věnovat tomu, co je baví,“ řekla Sára Kántorová z Klvaňova gymnázia a střední zdravotnické školy Kyjov. Terezu Havlíkovou z Gymnázia Františka Palackého zaujala přednáška na katedře biochemie o geneticky modifikovaných organismech. „Bylo to pro mě hodně přínosné, protože bych se chtěla molekulární biologii věnovat. Paní doktorka Škrabišová nás zavedla do jejich výzkumných laboratoří a ukázala nám, jak to tam funguje.“

Studenti sbírali zkušenosti na mnoha katedrách přírodovědecké fakulty, mimo jiné i na katedře analytické chemie. „Po krátké prohlídce laboratoří a přístrojového vybavení ve stylu letem analytickým světem se skupinka seznámila s prostředím cvičné laboratoře. Tady je čekala souprava na volumetrickou analýzu. Studenti dostali za úkol stanovit obsah vápenatých a hořečnatých iontů v pitné vodě, tedy její tvrdost. Závěr byl překvapivý. To, že je na Olomoucku velmi tvrdá voda není novinkou, ale že dvě umyvadla poskytnou dvě různé tvrdosti vody, to už je na zamyšlení,“ vysvětlil Jan Rozsypal z katedry analytické chemie.

Studenti zavítali i na katedru organické chemie. „Nejprve jsme je krátce informovali o našich bakalářských studijních programech, poté nahlédli do probíhajícího cvičení z organické chemie, následovala exkurze po katedře a nakonec si mohli vyzkoušet několik experimentů v laboratoři,“ shrnula Lucie Brulíková. V rámci doprovodného programu studenti navštívili historickou část Olomouce, botanickou zahradu přírodovědecké fakulty, centrum popularizace Pevnost poznání, Umělecké centrum UP a knihovnu UP na Zbrojnici.

Koncept Týden vysokoškolákem na Přírodě vznikl v roce 2019. Je poskytován exkluzivně pro fakultní školy přírodovědecké fakulty. V rámci pobytu se účastníci seznamují nejen s podmínkami studia, výukou, pracovišti a jejím vybavením, ale i menzou, kolejemi i dalším zázemím univerzity i města.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)