Studenti matematiky se ucházeli o stáže v nadnárodní firmě

Studenti prezentovali své práce vedení firmy.
Foto: Martina Šaradínová
Monday 22 May 2017, 15:00 – Text: Martina Šaradínová

Katedra matematické analýzy a aplikací matematiky přírodovědecké fakulty navázala spolupráci s mezinárodní firmou Oriflame Software s cílem pomoci studentům najít zajímavé uplatnění na trhu práce. Pilotní projekt odstartoval v pátek společným setkáním v olomoucké pobočce společnosti, na němž osm studentů prezentovalo své práce. Někteří z nich získají ve firmě, jež se zabývá dodávkou IT služeb a vývojem a distribucí softwaru pro korporaci Oriflame, stáže a v budoucnu případně i zaměstnání.

„Firma se rozhodla nabídnout studentům stáže, ale chtěla si je předem trochu vyzkoušet. Studenti proto dostali úkoly, kdy se zabývali určitými daty a zkoušeli nové nástroje a softwary. Na základě jejich prezentací si zástupci vedení firmy vyberou ty, s nimiž budou dále spolupracovat. Z naší strany je to snaha pomoci studentům při hledání zaměstnání. Během stáže mohou získat cenné zkušenosti, firma Oriflame je velká nadnárodní společnost a v Olomouci patří k nejlepším místům, kam své studenty můžeme poslat,“ uvedla Iveta Bebčáková, která pilotní projekt organizuje. Absolventi katedry podle ní sice nemají potíže s uplatněním, ale stáž u významné firmy zvyšuje šanci na kvalitní pracovní pozice.

Podle Jaroslava Kratochvíla z managementu olomoucké pobočky Oriflame Software může být spolupráce prospěšná pro obě strany. „Naše firma je v Olomouci již od roku 2000, ale víceméně stále stavíme na jednom ročníku absolventů zdejší univerzity. Je potřeba nových talentů, ale na trhu práce je jich nedostatek. Studenti u nás získají představu o tom, jak vypadá reálný život firmy, do které by se jednou mohli dostat. A pro nás je to zdroj talentů, který jsme zatím nevyužívali, přestože tato cesta je naprosto přirozená,“ uvedl Kratochvíl.

Studenti rozdělení do čtyř týmů během patnáctiminutových vystoupení dokazovali, jak umí získat a zpracovávat data například ohledně prodeje aut či dalších produktů. „Je to pro mě zajímavá zkušenost, něco jako pracovní pohovor. S kolegou jsme připravili prezentaci, zabralo nám to dost času. Provedli jsme analýzu prodeje videoher. Uvidíme, mohl by to třeba být začátek budoucí spolupráce a možná i zaměstnání,“ uvedl student třetího ročníku oboru Matematika-ekonomie se zaměřením na bankovnictví/ pojišťovnictví Michal Tomeček.

Společnost Oriflame má zájem danou spolupráci rozšiřovat a studenti se mohou na stáže hlásit i individuálně.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)