Studenti matematiky se ucházeli o stáže v nadnárodní firmě

Studenti prezentovali své práce vedení firmy.
Foto: Martina Šaradínová
pondělí 22. květen 2017, 15:00 – Text: Martina Šaradínová

Katedra matematické analýzy a aplikací matematiky přírodovědecké fakulty navázala spolupráci s mezinárodní firmou Oriflame Software s cílem pomoci studentům najít zajímavé uplatnění na trhu práce. Pilotní projekt odstartoval v pátek společným setkáním v olomoucké pobočce společnosti, na němž osm studentů prezentovalo své práce. Někteří z nich získají ve firmě, jež se zabývá dodávkou IT služeb a vývojem a distribucí softwaru pro korporaci Oriflame, stáže a v budoucnu případně i zaměstnání.

„Firma se rozhodla nabídnout studentům stáže, ale chtěla si je předem trochu vyzkoušet. Studenti proto dostali úkoly, kdy se zabývali určitými daty a zkoušeli nové nástroje a softwary. Na základě jejich prezentací si zástupci vedení firmy vyberou ty, s nimiž budou dále spolupracovat. Z naší strany je to snaha pomoci studentům při hledání zaměstnání. Během stáže mohou získat cenné zkušenosti, firma Oriflame je velká nadnárodní společnost a v Olomouci patří k nejlepším místům, kam své studenty můžeme poslat,“ uvedla Iveta Bebčáková, která pilotní projekt organizuje. Absolventi katedry podle ní sice nemají potíže s uplatněním, ale stáž u významné firmy zvyšuje šanci na kvalitní pracovní pozice.

Podle Jaroslava Kratochvíla z managementu olomoucké pobočky Oriflame Software může být spolupráce prospěšná pro obě strany. „Naše firma je v Olomouci již od roku 2000, ale víceméně stále stavíme na jednom ročníku absolventů zdejší univerzity. Je potřeba nových talentů, ale na trhu práce je jich nedostatek. Studenti u nás získají představu o tom, jak vypadá reálný život firmy, do které by se jednou mohli dostat. A pro nás je to zdroj talentů, který jsme zatím nevyužívali, přestože tato cesta je naprosto přirozená,“ uvedl Kratochvíl.

Studenti rozdělení do čtyř týmů během patnáctiminutových vystoupení dokazovali, jak umí získat a zpracovávat data například ohledně prodeje aut či dalších produktů. „Je to pro mě zajímavá zkušenost, něco jako pracovní pohovor. S kolegou jsme připravili prezentaci, zabralo nám to dost času. Provedli jsme analýzu prodeje videoher. Uvidíme, mohl by to třeba být začátek budoucí spolupráce a možná i zaměstnání,“ uvedl student třetího ročníku oboru Matematika-ekonomie se zaměřením na bankovnictví/ pojišťovnictví Michal Tomeček.

Společnost Oriflame má zájem danou spolupráci rozšiřovat a studenti se mohou na stáže hlásit i individuálně.