Pedagogická fakulta přivítala zástupce partnerských zahraničních škol

Fotogalerie: Ondřej Moučka
Wednesday 2 October 2019, 12:20 – Text: Milada Hronová

Reprezentanti třinácti zahraničních univerzit jedenácti zemí se na pedagogické fakultě potkali při příležitosti pravidelného International Week. I letos má tato akce mimo jiné pomoci studentům PdF se rozhodnout, kam vyjet na studijní pobyt. Zahraniční hosté naopak poznávají místo, kam své posluchače posílají.   

„International Week je pravidelným setkáním kolegů našich zahraničních partnerských škol. Náplní již pátého ročníku jsou prezentace jednotlivých vysokých škol. Zveme na ně samozřejmě i studenty naší fakulty, kteří tak mají jedinečnou možnost lépe poznat danou instituci a třeba se tak i rozhodnout, kam vyjet na studijní pobyt,“ řekla Dagmar Zdráhalová z fakultního zahraničního oddělení.

Letos přijeli na fakultu účastníci z Lotyšska, Litvy, Španělska, Číny, Bulharska, Ukrajiny, USA, Kazachstánu, Polska, Maďarska a Nizozemí. Program týdne jim vedle prezentací nabízí i odborné přednášky a semináře. Vedou je zástupci jednotlivých škol se zastřešením pracovišť PdF UP. Zahraniční hosté mají možnost propagovat svou instituci, zároveň se snaží poznat kulturu i systém vzdělávání České republiky, mohou navštívit i školská zařízení. „Všem zainteresovaným jde především o sdílení zkušeností a osobních kontaktů, které umožňují dále rozšiřovat spolupráci mezi jednotlivými institucemi,“ dodala Dagmar Zdráhalová.

Akademici pedagogické fakulty podle ní jezdí všude po Evropě s výjimkou Francie, s níž fakulta zatím partnerské vztahy uzavřeny nemá. „Studenty nejvíce přitahují skandinávské země. Populární jsou univerzity v Norsku, například Queen Maud University College of Early Childhood Education v Trondheimu nebo Nord University v Levangeru. Ve Švédsku je to Uppsala University, která patří k nejstarším a nejspolehlivějším partnerům. Studentská mobilita mezi Olomoucí a Uppsalou proudí pravidelně a v podstatě nepřetržitě oběma směry již drahnou řádku let. Určitě musím vzpomenout i studentský zájem o finskou University of Tampere, University of Jyväskylä, University of Eastern Finland a University of Lapland. Z opačné strany kompasu si naši posluchači pak vybírají hlavně španělské univerzity v Madridu, Coruni, Granadě, Seville a samozřejmě University of Las Palmas de Gran Canaria na Kanárských ostrovech. Platí to i v opačném směru: PdF je pro španělské - a zejména kanárské - studenty velmi populární,“ vypočetla Dagmar Zdráhalová.

K dlouholetým partnerům zařadila i Paedagogische Hochschule Heidelberg. V souvislosti s výjezdy studentů do zahraničí vzpomněla i na možnosti měsíčních stáží, které fakulta organizuje s partnerskými univerzitami v Číně, USA a Indonésii. „Tyto stáže jsou mezi studenty pochopitelně velmi atraktivní, už kvůli své destinaci, délce pobytu i nepochybně faktu, že vyjíždějí jako skupina. Dělá nám radost, když se absolvent takové stáže poté odhodlá i k delšímu erasmovskému pobytu,“ dodala.  

Kromě prezentací vysokých škol nabízí pětidenní International Week i přednášky a různě zaměřené workshopy. Zahraniční partneři mají možnost absolvovat také komentovanou prohlídku Olomouce, mohou navštívit univerzitní mateřskou školu a International School. Čeká je i řada neformálních setkání včetně exkurze do Luhačovic a Zlína.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)