Pedagogická fakulta přivítala zástupce partnerských zahraničních škol

Fotogalerie: Ondřej Moučka
Středa 2. říjen 2019, 12:20 – Text: Milada Hronová

Reprezentanti třinácti zahraničních univerzit jedenácti zemí se na pedagogické fakultě potkali při příležitosti pravidelného International Week. I letos má tato akce mimo jiné pomoci studentům PdF se rozhodnout, kam vyjet na studijní pobyt. Zahraniční hosté naopak poznávají místo, kam své posluchače posílají.   

„International Week je pravidelným setkáním kolegů našich zahraničních partnerských škol. Náplní již pátého ročníku jsou prezentace jednotlivých vysokých škol. Zveme na ně samozřejmě i studenty naší fakulty, kteří tak mají jedinečnou možnost lépe poznat danou instituci a třeba se tak i rozhodnout, kam vyjet na studijní pobyt,“ řekla Dagmar Zdráhalová z fakultního zahraničního oddělení.

Letos přijeli na fakultu účastníci z Lotyšska, Litvy, Španělska, Číny, Bulharska, Ukrajiny, USA, Kazachstánu, Polska, Maďarska a Nizozemí. Program týdne jim vedle prezentací nabízí i odborné přednášky a semináře. Vedou je zástupci jednotlivých škol se zastřešením pracovišť PdF UP. Zahraniční hosté mají možnost propagovat svou instituci, zároveň se snaží poznat kulturu i systém vzdělávání České republiky, mohou navštívit i školská zařízení. „Všem zainteresovaným jde především o sdílení zkušeností a osobních kontaktů, které umožňují dále rozšiřovat spolupráci mezi jednotlivými institucemi,“ dodala Dagmar Zdráhalová.

Akademici pedagogické fakulty podle ní jezdí všude po Evropě s výjimkou Francie, s níž fakulta zatím partnerské vztahy uzavřeny nemá. „Studenty nejvíce přitahují skandinávské země. Populární jsou univerzity v Norsku, například Queen Maud University College of Early Childhood Education v Trondheimu nebo Nord University v Levangeru. Ve Švédsku je to Uppsala University, která patří k nejstarším a nejspolehlivějším partnerům. Studentská mobilita mezi Olomoucí a Uppsalou proudí pravidelně a v podstatě nepřetržitě oběma směry již drahnou řádku let. Určitě musím vzpomenout i studentský zájem o finskou University of Tampere, University of Jyväskylä, University of Eastern Finland a University of Lapland. Z opačné strany kompasu si naši posluchači pak vybírají hlavně španělské univerzity v Madridu, Coruni, Granadě, Seville a samozřejmě University of Las Palmas de Gran Canaria na Kanárských ostrovech. Platí to i v opačném směru: PdF je pro španělské - a zejména kanárské - studenty velmi populární,“ vypočetla Dagmar Zdráhalová.

K dlouholetým partnerům zařadila i Paedagogische Hochschule Heidelberg. V souvislosti s výjezdy studentů do zahraničí vzpomněla i na možnosti měsíčních stáží, které fakulta organizuje s partnerskými univerzitami v Číně, USA a Indonésii. „Tyto stáže jsou mezi studenty pochopitelně velmi atraktivní, už kvůli své destinaci, délce pobytu i nepochybně faktu, že vyjíždějí jako skupina. Dělá nám radost, když se absolvent takové stáže poté odhodlá i k delšímu erasmovskému pobytu,“ dodala.  

Kromě prezentací vysokých škol nabízí pětidenní International Week i přednášky a různě zaměřené workshopy. Zahraniční partneři mají možnost absolvovat také komentovanou prohlídku Olomouce, mohou navštívit univerzitní mateřskou školu a International School. Čeká je i řada neformálních setkání včetně exkurze do Luhačovic a Zlína.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)