Univerzita zabodovala v marketingové soutěži. Porotu oslovily mobilní aplikace i tiskoviny

Fotogalerie: Repro Žurnál UP
Monday 3 August 2020, 13:30 – Text: Tomáš Franta

Speciální mobilní aplikace pro studenty a uchazeče o studium, kterými Univerzita Palackého usnadňuje uživatelům orientaci v akademickém prostředí, získaly druhé místo v sedmém ročníku marketingové soutěže Fénix content marketing. Odbornou porotu oslovily i další PR aktivity olomoucké univerzity – výroční zpráva, časopis Žurnál, kalendáře či historická fotosérie.

UP uspěla v konkurenci velkých komerčních značek, jako jsou Škoda Auto, ČEZ, ČSOB či Nestlé. „Posilování a vylepšování značky Univerzity Palackého se systematicky věnujeme už několik let. Současná doba si žádá moderní způsob komunikace v online i offline prostředí, vysoké školy nevyjímaje. Proto se na oddělení komunikace snažíme v tomto ohledu přinášet nové a svěží nápady a strategie. Úspěch v soutěži Fénix ukazuje, že jsme zvolili správnou cestu a jsme schopni obstát i v konkurenci velkých značek,“ komentoval úspěch ve Fénixu Petr Bilík, prorektor pro vnější vztahy.

Nejúspěšnějším počinem UP v soutěži Fénix se staly mobilní aplikace UPlikace a Studuj na UP, na jejichž vzniku UP spolupracovala společně s vývojářem Lukášem Novákem. V rámci kategorie „Nejlepší distribuce firemního obsahu“ za ně UP získala druhé místo v závěsu za vítěznou Škodou Auto.

UPlikace je unikátní a donedávna jediná aplikace svého druhu, která umožňuje studentům organizovat a přehledně sledovat průběh semestru – od zapisování na předměty přes přihlašování na zkoušky až po kontrolu známek. Systém notifikací pak studenty upozorňuje na aktuální a důležité informace, což mohli ocenit například během překotného období pandemie covid-19. Aplikace Studuj na UP je pak určena potenciálním zájemcům o studium na UP. Aplikace obsahuje informace k jednotlivým studijním programům a přijímacím zkouškám, program Dne otevřených dveří, interaktivní mapu Olomouce s jízdním řádem a trasou speciální autobusové linky nebo užitečné aktuality.

Do finálového výběru, na tzv. shortlist, zařadila odborná porota i další aktivity UP. V kategorii časopisů uspěl tištěný magazín Žurnál, který přináší přehled o dění na univerzitě z jiné perspektivy – prostřednictvím příběhů či tematicky uchopených čísel. Hodnotitele zaujala také PR verze výroční zprávy UP, v níž se univerzita snaží partnerům a široké veřejnosti přiblížit moderním a svěžím designem a obsahem své působení na poli vědeckém, kulturně-společenském, sociálně-odpovědném a trvale udržitelném.

Pozornost si získal rovněž koncept a zpracování „kalendářové trilogie“ z roku 2020, která nabídla nástěnný i stolní kalendář a motivační akademický diář. V neposlední řadě se pak zařazením na shortlist může pochlubit historická fotosérie „Olomouc tehdy a dnes“, která na sociálních sítích přibližuje významné dějinné události české historie prostřednictvím fotokoláží zachycujících konkrétní místa Olomouce v daném historickém období a v současnosti.

„Některé české univerzity již naplno pochopily, že PR a dobře zpracovaný a cílený marketingový nápad je účinný nástroj, který jim může pomoci v mnoha ohledech. Z ocenění našich aktivit mám velkou radost. Značka univerzity se díky tomu opět posílí a povědomí o ní se může rozšířit do dalších oblastí. Těší mě také, že nejsme jediná univerzita, která se v konkurenci velkých komerčních značek prosadila. Gratuluji také našim kolegům z Brna,“ zhodnotila úspěch tisková mluvčí UP Gabriela Sýkorová Dvorníková a připomněla, že v sedmém ročníku soutěže Fénix content marketing uspěly také Masarykova univerzita a Vysoké učení technické v Brně. Toto ocenění přichází poté, co byla UP spolu s Masarykovou univerzitou v několika odborných pracích vyhodnocena jako nejdynamičtější v oblasti marketingu a PR.

Kompletní výsledky sedmého ročníku soutěže Fénix content marketing si můžete prohlédnout zde.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)