Univerzita zabodovala v marketingové soutěži. Porotu oslovily mobilní aplikace i tiskoviny

Fotogalerie: Repro Žurnál UP
Pondělí 3. srpen 2020, 13:30 – Text: Tomáš Franta

Speciální mobilní aplikace pro studenty a uchazeče o studium, kterými Univerzita Palackého usnadňuje uživatelům orientaci v akademickém prostředí, získaly druhé místo v sedmém ročníku marketingové soutěže Fénix content marketing. Odbornou porotu oslovily i další PR aktivity olomoucké univerzity – výroční zpráva, časopis Žurnál, kalendáře či historická fotosérie.

UP uspěla v konkurenci velkých komerčních značek, jako jsou Škoda Auto, ČEZ, ČSOB či Nestlé. „Posilování a vylepšování značky Univerzity Palackého se systematicky věnujeme už několik let. Současná doba si žádá moderní způsob komunikace v online i offline prostředí, vysoké školy nevyjímaje. Proto se na oddělení komunikace snažíme v tomto ohledu přinášet nové a svěží nápady a strategie. Úspěch v soutěži Fénix ukazuje, že jsme zvolili správnou cestu a jsme schopni obstát i v konkurenci velkých značek,“ komentoval úspěch ve Fénixu Petr Bilík, prorektor pro vnější vztahy.

Nejúspěšnějším počinem UP v soutěži Fénix se staly mobilní aplikace UPlikace a Studuj na UP, na jejichž vzniku UP spolupracovala společně s vývojářem Lukášem Novákem. V rámci kategorie „Nejlepší distribuce firemního obsahu“ za ně UP získala druhé místo v závěsu za vítěznou Škodou Auto.

UPlikace je unikátní a donedávna jediná aplikace svého druhu, která umožňuje studentům organizovat a přehledně sledovat průběh semestru – od zapisování na předměty přes přihlašování na zkoušky až po kontrolu známek. Systém notifikací pak studenty upozorňuje na aktuální a důležité informace, což mohli ocenit například během překotného období pandemie covid-19. Aplikace Studuj na UP je pak určena potenciálním zájemcům o studium na UP. Aplikace obsahuje informace k jednotlivým studijním programům a přijímacím zkouškám, program Dne otevřených dveří, interaktivní mapu Olomouce s jízdním řádem a trasou speciální autobusové linky nebo užitečné aktuality.

Do finálového výběru, na tzv. shortlist, zařadila odborná porota i další aktivity UP. V kategorii časopisů uspěl tištěný magazín Žurnál, který přináší přehled o dění na univerzitě z jiné perspektivy – prostřednictvím příběhů či tematicky uchopených čísel. Hodnotitele zaujala také PR verze výroční zprávy UP, v níž se univerzita snaží partnerům a široké veřejnosti přiblížit moderním a svěžím designem a obsahem své působení na poli vědeckém, kulturně-společenském, sociálně-odpovědném a trvale udržitelném.

Pozornost si získal rovněž koncept a zpracování „kalendářové trilogie“ z roku 2020, která nabídla nástěnný i stolní kalendář a motivační akademický diář. V neposlední řadě se pak zařazením na shortlist může pochlubit historická fotosérie „Olomouc tehdy a dnes“, která na sociálních sítích přibližuje významné dějinné události české historie prostřednictvím fotokoláží zachycujících konkrétní místa Olomouce v daném historickém období a v současnosti.

„Některé české univerzity již naplno pochopily, že PR a dobře zpracovaný a cílený marketingový nápad je účinný nástroj, který jim může pomoci v mnoha ohledech. Z ocenění našich aktivit mám velkou radost. Značka univerzity se díky tomu opět posílí a povědomí o ní se může rozšířit do dalších oblastí. Těší mě také, že nejsme jediná univerzita, která se v konkurenci velkých komerčních značek prosadila. Gratuluji také našim kolegům z Brna,“ zhodnotila úspěch tisková mluvčí UP Gabriela Sýkorová Dvorníková a připomněla, že v sedmém ročníku soutěže Fénix content marketing uspěly také Masarykova univerzita a Vysoké učení technické v Brně. Toto ocenění přichází poté, co byla UP spolu s Masarykovou univerzitou v několika odborných pracích vyhodnocena jako nejdynamičtější v oblasti marketingu a PR.

Kompletní výsledky sedmého ročníku soutěže Fénix content marketing si můžete prohlédnout zde.

Zpět