Menza dorovnává ceny jídel na republikový průměr

Ilustrační foto: Vojtěch Duda
Pondělí 3. leden 2022, 11:00 – Text: (skm)

Správa kolejí a menz UP (SKM) je nucena reagovat na dlouhodobý nárůst cen potravin a provozních nákladů, které zahrnují energie, mzdy, odpisy, údržbu a opravy majetku stravovacího provozu. Od 1. ledna proto musela přistoupit ke zvýšení cen hlavních jídel pro studenty a cizí strávníky v menzách UP.

V těchto cenových změnách se navíc odrážejí dopady pandemie a současná vysoká míra inflace. SKM se tak zařazuje vedle jiných stravovacích a restauračních zařízení, která ze stejných důvodů musela k navýšení cen přistoupit také. 

Na rozdíl od jiných stravovacích zařízení, kde se ceny upravují průběžně, však proběhla poslední úprava cen v menzách UP v roce 2017. Ceny studentských jídel tak byly dlouhodobě poddimenzované a neodpovídaly reálným nákladům. Zaměstnanecké ceny, které jsou oproti studentským výrazně vyšší, se měnit nebudou. V uplynulých letech zároveň proběhlo v režii SKM několik investičních akcí, z nichž nejvýraznější byla komplexní rekonstrukce hlavní menzy 17. listopadu. 

Od nového roku budou ceny jídel pro studenty odpovídat úrovni ostatních srovnatelných univerzit – Univerzita Palackého se v této oblasti dosud pohybovala výrazně pod průměrem. I nadále jsou ale ceny dotované a představují způsob, jak se výhodně a rychle najíst přímo v prostorách univerzity. 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)